Po wybuchu afery z wyciekiem danych użytkowników Facebooka do firmy Cambridge Analityca wiele osób podejrzewało, że może to oznaczać początek końca serwisu. Obawiano się, że użytkownicy będą teraz kasować swoje konta, a reklamodawcy będą wydawać mniej pieniędzy na reklamy na serwisie. Afera wybuchła na początku marca, gdyby więc Facebook miał mieć kłopoty, to powinno być je widać już w wynikach za pierwszy kwartał.
Nic z tych rzeczy. Prezes spółki Mark Zuckerberg powiedział, że „pomimo ważnych wyzwań, społeczność i biznes Facebooka ma za sobą bardzo mocny początek roku”. Facebook podał, że liczba użytkowników w pierwszym kwartale wzrosła. Jest o 67 milionów ludzi większa niż trzy miesiące wcześniej i sięgnęła już 2 miliardów 196 milionów. Tyle osób zagląda na Facebooka co najmniej raz w miesiącu. Wśród tych osób aż 1,45 mld jest na Facebooku codziennie.
Co ważne liczba użytkowników rośnie na wszystkich kontynentach, także w Stanach Zjednoczonych. Pod koniec 2017 liczba codziennych użytkowników serwisu w USA spadła pierwszy raz w historii ze 185 do 184 milionów. Teraz znów urosła do 185 milionów. Tak więc nawet tam wcześniejszy spadek został powstrzymany.
Liczba użytkowników Facebooka źródło: Facebook
Pieniądze, które reklamodawcy zostawiają na Facebooku rosną jeszcze szybciej. Rok temu średnio na każdego użytkownika Facebook kasował 4 dolary i 23 centów przychodów z reklam. Tym razem ta kwota sięga już 5 dolarów 53 centów.
Co ciekawe średni przychód na użytkownika znacząco różni się w różnych miejscach świata. W Europie to 8,12 USD, w USA i Kanadzie aż 23,59 dolarów, za to w Azji tylko 2,46 USD.
Średnie przychody na użytkownika Facebooka źródło: Facebook
Łącznie przychody Facebooka w pierwszym kwartale sięgnęły prawie 12 miliardów dolarów i były o 49 procent większe niż rok temu. Rosły szybciej niż koszty, dzięki czemu firma zwiększyła marże, a zysk netto był rekordowo duży – wyniósł 4,99 miliarda dolarów.
Zysk netto Facebooka źródło: Facebook
Giełda przyjęła wyniki Facebooka bardzo dobrze, akcje podrożały w środę wieczorem o ponad 7 procent. Wartość rynkowa spółki urosła do poziomu 497 miliardów dolarów. Dzięki temu Facebook powrócił na piąte miejsce na liście najbardziej wartościowych firm świata. Przed nim są tylko: Apple, Alphabet (Google), Microsoft i chiński Tencent.