Magazyn pochwalił przyspieszenie oraz zasięg tesli model 3. Dzięki temu auto mogłyby być silnym konkurentem w rywalizacji z podobnie wycenionymi samochodami, typu Audi A4 i BMW serii 3.
Według wyliczeń Consumer Reports, elektryczny pojazd Tesli do „setki” przyspiesza w zaledwie 5,3 sekundy. Znacznie gorzej wypadły testy hamowania. Droga hamowania z prędkości 100 km/h miała długość 152 stóp (46,3 m). To o 7 stóp (2,1 m) więcej niż w przypadku popularnego w USA pickupa ford F-150 i o około 20 stóp (6 metrów) więcej niż wynosi średnia dla samochodów podobnych do modelu 3.
W odpowiedzi amerykańska spółka powołała się na własne testy, w których średnia droga hamowania badanego samochodu była znacznie krótsza – wyniosła 133 stopy (40,5 m). Tesla podkreśla, że zależy to od wielu czynników, na przykład warunków atmosferycznych, m.in. temperatury.
Consumer Report krytykuje także ciężką obsługę systemu sterowania.Chodzi o ekran dotykowy, umieszczony w centralnym punkcie kokpitu auta.
– Zmusza on kierowców do wielu czynności w celu wykonania prostych zadań – wytyka Consumer Reports.
Nawet regulacja lusterek bocznych lub zmiana kierunku przepływu powietrza z otworów w desce rozdzielczej, wymaga interakcji z ekranem dotykowym. To dłuższe okresy, w których kierowca nie skupia się na drodze – wynika z raportów konsumenckich.
Inne minusy tesli 3 to twarde zawieszenie, niewygodne tylne siedzenia i głośny szum wiatru przy szybkiej jeździe.Jake Fisher z Consumer Reports podkreśla jednak, że głównym problemem jest droga hamowania i gdyby Tesli udało się ją skrócić, model 3 mógłby zdobyć rekomendację.
Consumer Reports to organizacja non-profit, która nie publikuje żadnych reklam i kupuje wszystkie testowane produkty. Jest uważana za najbardziej opiniotwórczą wśród osób kupujących samochody.