Etno Cafe rozpoczyna 6 sierpnia ofertę do 12 820 akcji nowej emisji serii D, z których planuje pozyskać 5 mln zł. Właściciel największej polskiej sieci kawiarni do oferty publicznej dorzuca ofertę crowdfundingową. Jest ona prowadzona na platformie Crowdway.pl i potrwa do 10 września.
- Naszym celem strategicznym na najbliższe dwa lata jest stworzenie z Etno Cafe polskiej marki kawowej nr 1 w sektorze Premium - mówi prezes Etno Cafe Łukasz Mrowiński.
Środki pozyskane z oferty crowdfundingowej Etno Cafe zamierza przeznaczyć na rozwój sieci kawiarni, a także browaru kawowego, sieci sprzedaży Cold Brew Coffee i infrastruktury produkcyjnej palarni kawy.
W ramach kampanii crowdfundingowej Etno Cafe proponuje inwestorom cztery pakiety inwestycyjne od 390 zł oraz bonusy w postaci m.in. karty zniżkowej, pakietu Cold Brew Coffee czy rocznego abonamentu na dostawę kawy. Funkcję oferującego pełni Dom Maklerski Capital Partners.
Jak podaje Crowdway, Etno Cafe zadeklarowała zamiar pobicia rekordu zbiórki środków na polskich platformach crowdfundingowych. Dotychczasowy należy do producenta gadżetu Lovely, który w listopadzie 2017 r. pozyskał sumę 1,64 mln zł, również podczas kampanii na platformie Crowdway.
W maju br. Mrowiński w rozmowie z ISBnews zapowiadał, że spółka w tym roku planuje zadebiutować na rynku NewConnect. Mrowiński zapowiedział wtedy, że spółka chce zwiększyć sieć do ok. łącznie 30 kawiarni w 3 lata z 17 obecnie posiadanych. Spółka podtrzymuje plan debiutu w ciągu roku na giełdzie.
Etno Cafe to polska sieć 17 kawiarni, których sercem jest własna, rzemieślnicza palarnia kawy oraz browar kawowy do produkcji Cold Brew Coffee, napoju dostępnego m.in. w sieci stacji benzynowych BP. Firma zaczynała w 2012 r. od importu kawy z Etiopii, w 2013 r. uruchomiła własną palarnię, a w 2015 r. otworzyła swoją pierwszą kawiarnię w zabytkowym Okrąglaku we Wrocławiu. W połowie 2016 roku rozpoczęła budowę sieci kawiarni. Spółka dotychczas przeprowadzała prywatne emisje obligacji oraz akcji.