Rekordowe wakacje dla PKP Intercity. 13,5 mln pasażerów. Najwięcej od 8 lat

Największy dalekobieżny przewoźnik kolejowy miał najlepsze wakacje od 8 lat. Od czerwca do końca sierpnia przewiózł 13,5 miliona pasażerów. Kolej ma się coraz lepiej?

Na wakacyjną frekwencję PKP Intercity z pewnością nie może w tym roku narzekać. Od początku czerwca do końca sierpnia pociągi przewoźnika przewiozły 13,5 miliona pasażerów. O milion więcej niż w tym samym okresie 2017 roku i o 4,5 mln więcej niż w 2015. Przewoźnik chwali się zwłaszcza sierpniem, gdy w ciągu miesiąca przewiózł 4,8 mln pasażerów. 

Więcej pociągów na torach = więcej pasażerów

Wzrost liczby pasażerów nie byłby możliwy, gdyby nie więcej pociągów na torach. W czasie wakacji PKP Intercity uruchamiało średnio 394 pociągi na dobę. To około o 20 więcej niż w pierwszych pięciu miesiącach 2018 roku. W czerwcu przewoźnik uruchamiał średnio 374 pociągi dziennie, w lipcu 406, a w sierpniu 402. Ponadto przewoźnik na bieżąco analizował frekwencję w swoich składach i w miarę możliwości wzmacniał te, które cieszyły się największą popularnością wśród podróżnych. 

PKP Intercity notuje generalnie tendencję wzrostową jeżeli chodzi o ilość pasażerów. Od stycznia do sierpnia 2018 roku z usług przewoźnika skorzystało 31 mln pasażerów, o 7 procent więcej niż w analogicznym okresie 2017 roku. 

Bardzo nas cieszy fakt, iż coraz więcej pasażerów decyduje się na podróż PKP Intercity. Wyniki przewozowe zarówno za sam okres letni, jak i od początku roku nastrajają bardzo optymistycznie. Z myślą o naszych pasażerach nie tylko inwestujemy w nowy tabor oraz modernizujemy składy, lecz także nieustannie wprowadzamy wiele atrakcyjnych ofert i promocji, które sprawią, że podróż naszymi pociągami będzie bardziej komfortowa oraz atrakcyjna cenowo. Spodziewamy się, że rok 2018 okaże się jeszcze lepszy od wyjątkowo dobrego ubiegłego roku i ten wzrostowy trend będziemy się starać utrzymać

– mówi Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity.

Pasażerowie narzekają na spóźnienia

Rosnąca liczba pasażerów to jednak jedna strona medalu. Tymczasem pasażerowie coraz częściej manifestują swoje niezadowolenie z rosnącej, ich zdaniem, niepunktualności przewoźnika. Mierząc punktualność po wpisach niezadowolonych pasażerów w mediach społecznościowych można odnieść wrażenie, że PKP IC nigdy nie przyjeżdża na czas. Tak źle, oczywiście nie jest i daleko do takiego stanu, ale faktycznie z punktualnością PKP Intercity ma jednak kłopoty. Jakkolwiek statystyki za III kwartał będą opublikowane przez UTK dopiero w listopadzie, to te za II kwartał nie napawają optymizmem - PKP Intercity było najmniej punktualnym przewoźnikiem w kraju. 

Powody spóźnień bywają obiektywne - na wielu trasach trwają niezbędne remonty infrastruktury. 

Jarosław Kaczyński obiecuje emeryturę 500 plus. Minister: najwcześniej w przyszłym roku