Prezes IAB Polska szefem IAB Europe

Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska został wybrany na stanowisko Prezesa Zarządu IAB Europe - europejskiej organizacji, która skupia swoje działania wokół rozwoju reklamy cyfrowej i edukacji rynku w zakresie potencjału tego sektora. Będzie kierował pracami organizacji do końca obecnej kadencji.

Włodzimierz Schmidt został wybrany na stanowisko Prezesa Zarządu IAB Europe przez członków Zarządu tej organizacji. Będzie pełnił tę funkcję do końca obecnej kadencji, czyli do końca maja 2019. Wspólnie z członkami Zarządu będzie odpowiadał za kształtowanie strategicznych kierunków rozwoju IAB Europe. Pokieruje także pracami 5. osobowego Executive Committe tej europejskiej organizacji.

Wybór Włodzimierza Schmidta jest docenieniem działań, roli i potencjału polskiego oddziału IAB, który przez ostatnie lata stał się jedną z wiodących organizacji w Europie. Będzie też okazją do pełniejszego reprezentowania rodzimej branży digital marketingu, promocji inicjatyw IAB Polska na arenie międzynarodowej.

W gronie członków Zarządu IAB Europe znajdują się obecnie:

Henk van Niekerk, Senior Vice President Publishers and Ad Networks, Oath
Nigel Gilbert, Executive Vice President Strategic Development, AppNexus
Thierry Geerts, Country Director Belgium, Google
Bethan Crockett, Senior Director of Brand Safety and Digital Risk EMEA, GroupM
Neil Bowman, President of Advertising Technology, BBC Advertising
Axel Steinman, Vice President International Search Ad sales, Microsoft
Rene Plug, Chief Strategy Officer, Improve Digital
Philipp von Hilgers, Managing Director, Meetrics
Stuart Wilkinson, Head of Industry Relations EMEA, comScore
Thomas Duhr, Vice President, BVDW
Jean-Marie Le Guen, General Manager, IAB France
Jon Mew, Chief Executive Officer, IAB UK
Allan Sorensen, Head of Digital, Danske Medier (IAB Denmark)
Sebastiano Cappa, Managing Director, Ligatus Italy (IAB Italy)
Mahmut Kursun, Chairman, IAB Turkey
Suzanne McElligott, Chief Executive Officer, IAB Ireland
Ioana Anescu, Managing Director, IAB Romania
Włodzimierz Schmidt zastąpił na stanowisku Prezesa Zarządu IAB Europe Constantina Kamarasa, szefa Public & International Affairs IAB Grecja, który zrezygnował z funkcji w Zarządzie po ponad pięciu latach i postanowił wspierać organizację jako jej doradca. 

Włodzimierz Schmidt piastuje funkcję Prezesa Zarządu IAB Polska od 2013 roku. Przez trzy ostatnie kadencje wchodził w skład Zarządu IAB Europe, w ub. roku został też wybrany do 5.osobowego Executive Committee. Ponadto jest członkiem Rady Krajowej Izby Gospodarczej oraz Europejskiego Sojuszu na rzecz Sztucznej Inteligencji (AI) Komisji Europejskiej.


***

O IAB Polska

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska jest organizacją zrzeszającą 240 najważniejszych firm polskiego rynku internetowego, w tym największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe, agencje interaktywne, firmy technologiczne oraz reklamodawców. Jego głównym celem jest szeroko pojęta edukacja rynku w zakresie wykorzystania internetu jako skutecznego narzędzia prowadzenia biznesu i komunikacji marketingowej. Propaguje skuteczne rozwiązania e-marketingowe i reklamowe, oraz tworzy, prezentuje i wdraża branżowe standardy jakościowe. Przygotowuje raporty, badania rynku online i poradniki, m.in. Raport Strategiczny czy AdEx, którego wyniki są bazą analiz wydatków reklamowych. Jest organizatorem konferencji (Forum IAB, IAB HowTo), konkursów (MIXX Awards), warsztatów i szkoleń (Akademia DIMAQ). Jednym z flagowych projektów IAB Polska jest DIMAQ – standard kompetencji oraz program certyfikujący wiedzę z dziedziny e-marketingu.

IAB Polska działa od 2000 roku, jest częścią światowych struktur IAB, członkiem IAB Europe oraz IAB Tech Lab, a także Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, Krajowej Izby Gospodarczej i Business Center Club. www.iab.org.pl