Współpraca z Lidl Polska to ważny etap rozbudowy sieci Paczkomatów w oparciu o partnerstwa z operatorami handlowymi. Nowe, atrakcyjne lokalizacje naszej infrastruktury pozwolą na jeszcze lepsze dotarcie z naszymi usługami do klientów - zwłaszcza w mniejszych miejscowościach
- podkreślił prezes InPostu Rafał Brzoska, cytowany w komunikacie.
Mamy nadzieję, że tak jak inne nasze koncepty, łatwo dostępne Paczkomaty przypadną naszym klientom do gustu i będą oni z nich chętnie korzystać w momencie dalszego rozwoju naszych usług"
- powiedziała communications manager Lidl Polska Aleksandra Robaszkiewicz.
W okresie styczeń - wrzesień 2018 roku InPost dostarczył w sumie ponad 53 mln przesyłek, co oznacza wzrost o 48, proc. r/r, w tym same Paczkomaty zanotowały wzrost o 49 proc., a kurier InPost o 48 proc..
Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl. Obecnie w 30 krajach istnieje około 10 500 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 630.
Pojawienie się Paczkomatów InPostu pod dyskontami Lidla po raz kolejny wywołuje pytania o ewentualne plany niemieckiej sieci dotyczące uruchomienia sklepu on-line. Póki, co Lidl nie potwierdza jednak tych pogłosek.
Zakupy do odbioru w Paczkomatach mogłyby być jakimś rozwiązaniem w związku z zakazem handlu w niedziele. W kolejnych latach przepisy będą dla sieci handlowych jeszcze "dotkliwsze" - w 2019 r. handlowa będzie tylko ostatnia niedziela każdego miesiąca, a od 2020 r. zakaz handlu obejmie wszystkie niedziele.l