W III kwartale 2018 r. Polacy, o ponad 10 proc, pobili dotychczasowy rekord liczby utraconych dokumentów zgłoszonych do Systemu Dokumenty Zastrzeżone - w tym okresie baza wzrosła o ponad 43 tysiące szt. To najlepszy wynik od ponad 10 lat.
- poinformował Związek Banków Polskich
W III kwartale 2018 r. baza Systemu DZ wzrosła o 43 276 szt. dokumentów i zawierała łącznie ponad 1 milion 688 tysięcy sztuk dokumentów zastrzeżonych z powodu ich zagubienia lub kradzieży, podano również.
Bardzo nas cieszy to, że coraz bardziej naturalną rzeczą staje się to, że po utracie dokumentów są one zastrzegane w banku. Jest to dla Polaków niemal równie oczywiste, jak zastrzeganie utraconej kary bankowej
- powiedział prezes ZBP Krzysztof Pietraszkiewicz.
System Dokumenty Zastrzeżone ZBP to ogólnopolska baza milionów skradzionych i zagubionych dokumentów. Chroni przed wyłudzeniami z użyciem cudzej tożsamości.
Zastrzegać dokumenty powinni wszyscy - nie tylko klienci banków. To najważniejszy krok, który trzeba zrobić natychmiast, gdy utracimy np. dowód osobisty, paszport czy prawo jazdy. W kilka minut dane trafiają do wszystkich banków, operatorów telefonii komórkowych oraz tysięcy innych firm korzystających z systemu.