Aby skorzystać z nowego rozwiązania, wystarczy przekazać własne opakowanie pracownikowi obsługującemu wybrane stoisko z produktami (np. wędliną, serami, czy kiszonkami). Sprzedawca wytaruje pudełko czy słoik, nałoży do niego produkt i przyklei na spód opakowania etykietę wagi do zeskanowania przy kasie.
Jak informuje Carrefour, nowa usługa adresowana jest do klientów "którym bliska jest idea zero waste".
Zakupy produktów na wagę do własnych opakowań to kolejne działanie realizowane przez sieć w ramach strategii opakowaniowej, której celem jest ochrona środowiska i walka z ogromną ilością odpadów opakowaniowych
- chwali się sieć.
W ubiegłym roku Grupa Carrefour podjęła zobowiązanie dotyczące polityki opakowaniowej. Jednym z jej głównych celów jest wprowadzenie 100 proc. opakowań marki własnej nadających się do recyklingu lub kompostowania do 2025 roku. Globalnym działaniom firmy towarzyszą też lokalne inicjatywy, które wprowadzane są testowo przez poszczególne sklepy. Jedną z nich jest nasza propozycja zakupów z własnymi opakowaniami w Bydgoszczy
- mówi Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju Carrefour Polska.
Sieć dodaje, że klienci mogą też pakować warzywa i owoce do swoich woreczków, a także zachęca do zakupu kawy do własnego kubka wielokrotnego użytku we wszystkich bistro "Smacznie" przy hipermarketach Carrefour.
Carrefour Polska planuje też do końca 2020 roku wprowadzić do sprzedaży torby kasowe pochodzące wyłącznie z recyklingu odpadów powstających w sklepach sieci.