Manekiny plus-size w sklepie Nike. "Celebracja różnorodności sportu"

Flagowy sklep Nike w Londynie zmienia wystrój. W środku znajdziemy wiele manekinów w rozmiarze "plus-size". Firma twierdzi, że chce w ten sposób "celebrować różnorodność sportu". Ma ku temu powody, bo rynek odzieży "plus" rośnie.
Zobacz wideo

Najbardziej prestiżowy sklep Nike w Londynie zmienił właśnie wystrój. Na witrynach znalazły się manekiny prezentujące ubrania w rozmiarze plus-size. Inne przeznaczone są do prezentowania odzieży "parasportowej" - donosi CNN. Słynna marka chce w ten sposób "celebrować różnorodność sportu i poczucie przynależności do niego".

Rzeczniczka firmy Sarah Hannah w oficjalnym komunikacie firmy napisała, że nowe wyposażenie londyńskiego sklepu to "kolejny wyraz zaangażowania w inspirowaniu i zaspakajaniu potrzeb sportsmenek". 

 

Nike ubrania w powiększonym rozmiarze wprowadził do sprzedaży w roku 2017 - oferuje rozmiary od XL do 3XL. Firma podjęła współpracę z dwiema influencerkami, które mają pomóc w przekonaniu konsumentów i społeczeństwa do akceptowania "większych rozmiarów".

Wcześniej Nike włączyło się do kampanii, która miała na celu przekonanie innych producentów odzieży do zwiększenia swojej rozmiarówki. Taką potrzebę wyraża 45 proc. osób "plus size" robiących zakupy online.

 

Według Światowej Organizacji Zdrowia z nadwagą zmaga się 1,9 mld ludzi. Nic więc dziwnego, że dla firm odzieżowych to atrakcyjny segment rynku. Według firmy analitycznej Crdence Research rynek odzieży "plus size" będzie nadal rósł. Potwierdzają to wyniki analiz przeprowadzone w Wielkiej Brytanii. Między rokiem 2011 a 2017 urósł on o 2,4 proc., ale jeśli wziąć pod uwagę wyłącznie segment "plus size" wzrost wynosi 3,3 proc. - podaje Lux Magazine. 

Czytaj też: Tesco kurczy się w Polsce. Sieć zamyka centrum dystrybucyjne i kolejne sklepy

Zobacz wideo
Więcej o: