Skala trwającej w Tesco wyprzedaży jest zdecydowanie większa niż jakiejkolwiek innej promocji organizowanej do tej pory przez brytyjską sieć hipermarketów. Przecenione zostały tysiące produktów - zaczynając od suchej żywności i mrożonek, a na chemii gospodarczej kończąc. Dlaczego firmie Tesco zależy na wyprzedaniu asortymentu?
Klienci hipermarketów i supermarketów Tesco zaczęli podejrzewać, że firma przygotowuje się do zakończenia swojej działalności na polskim rynku. Spekulacje te nie są bezpodstawne - w ostatnich miesiącach sieć odnotowała 55 mln zł straty. Jak się jednak okazuje, Tesco chce walczyć o swoją pozycję w Polsce, a kierownictwo sieci podjęło decyzję o zmianie formatu działania.
Firma Tesco zdecydowała się na sprzedaż kilku największych hipermarketów. Sieć chce skupić się na sprzedaży w mniejszych sklepach i zdecydowanie ograniczyć swój asortyment. Sieć liczy, że transformację uda się przeprowadzić w kilka miesięcy.
Nasza decyzja, by skupić się na mniejszych formatach sklepów odzwierciedla zmieniające się oczekiwania polskich klientów i trendy na rynku detalicznym. Nasze hipermarkety kompaktowe i supermarkety będą cały czas oferować bogaty wybór produktów spożywczych, wraz z popularną marką odzieżową F&F czy sezonowymi produktami przemysłowymi
- poinformował w oficjalnym komunikacie Martin Behan, dyrektor zarządzający Tesco Polska.
Tesco poinformowało także, że jest na etapie finalizacji umów sprzedaży kilku dużych hipermarketów. O jakich sklepach mowa? Chodzi o lokale w następujących miejscowościach:
Tesco nie przedłuży też umów najmu dwóch supermarketów - w Sosnowcu (przy ul. 1- go Maja) i Warszawie (przy ul.Wolska).