Orlen rozpycha się na rynku czeskim i słowackim. "Minimum 100 stacji paliw na Słowacji"

Grupa Orlen chce docelowo znaleźć się w pierwszej trójce na rynku detalicznym Słowacji, co oznacza, że powinna posiadać co najmniej 100 stacji paliw w tym kraju. Firma planuje też znaczące zwiększenie udziału w rynku detalicznym paliw w Czechach do 30 proc. w ciągu 2-3 lat.
Zobacz wideo

Grupa Orlen ogłosiła dziś, że jej sieć detaliczna na Słowacji powiększy się o 7 stacji (do 8). Warunkiem finalizacji transakcji przejęcia stacji będzie zgoda słowackiego urzędu antymonopolowego. Nowe stacje paliw zgodnie z założeniami mogą zasilić słowacką sieć detaliczną grupy w najbliższych tygodniach. - W ciągu 2-3 lat chcemy być wśród 5-6 największych graczy na Słowacji, co oznacza, że powinniśmy mieć co najmniej 30-40 stacji. Docelowo, w dłuższym horyzoncie liczymy na pierwszą trójkę, co przekłada się na minimum 100 stacji - poinformował Tomasz Wiatrak, prezes Unipetrolu - spółki w 100 proc. zależnej od PKN Orlen.

Na rynku słowackim działa ok. 900 stacji paliw. W pierwszej trójce są: Slovnaft (z Grupy MOL) - z ok. 230 stacji, OMV - z ponad 100 stacjami i Shell - z ponad 80 stacjami.

"Na Słowacji jest zdecydowanie miejsce dla kolejnego gracza, który ma pieniądze na inwestycje w dostosowanie stacji do potrzeb klientów" - dodał Wiatrak.

Grupa Orlen chce zwiększyć udział w rynku detalicznym w Czechach do 30 proc. w 2-3 lata

Grupa Orlen chce zwiększyć udział w rynku detalicznym paliw w Czechach do 30 proc. w ciągu 2-3 lat z niespełna 24 proc. obecnie. Obecnie z 413 stacji Benzina (należących do Unipetrolu) w Czechach ponad 300 jest już w standardzie Stop Cafe, a docelowo taki standard mają osiągnąć wszystkie stacje poza bezobsługowymi.

"Analizujemy możliwości wejścia na kolejne rynki. Jeśli pojawi się sposobność, to będziemy chcieli z niej skorzystać" - wskazał prezes Unipetrolu.

PKN Orlen analizuje m.in. rynki Węgier, Austrii i krajów bałkańskich.

Grupa PKN Orlen zarządza sześcioma rafineriami w Polsce, Czechach i na Litwie, prowadzi też działalność wydobywczą w Polsce i w Kanadzie. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 109,7 mld zł w 2018 r. Spółka jest notowana na GPW od 1999 r.