Prace, sfinansowane przez unię mają poprawić bezpieczeństwo na drodze i skrócić czas podróży między dwoma dużymi miastami.
Ta droga jest częścią transeuropejskiego korytarza transportowego Bałtyk-Adriatyk.
Jako kluczowy łącznik w sieci transportowej droga z Napierek do Płońska nie tylko poprawi łączność drogową w Polsce, ale może też pomoże w zacieśnieniu jednolitego rynku, przyspieszając i ułatwiając podróże i kontakty handlowe między Europą Północną i Południową
- napisała w oświadczeniu komisarz do spraw rynku wewnętrznego Elżbieta Bieńkowska.
Budowa odcinka S7 Napierki-Mława o łącznej długości ponad 71 km jest podzielona na cztery etapy realizacyjne. Na projekt i budowę wszystkich etapów są już podpisane umowy. Trzy fragmenty drogi Napierki-Mława wybuduje konsorcjum Strabag i Strabag Infrastruktura Południe, jeden (Mława-Strzegowo, ok. 21,5 km) konsorcjum PORR SA i Porr Bau GmbH. Łączna wartość umów to blisko 1,6 mld zł.
Projekt ma być zrealizowany do końca 2021 roku. Wówczas będzie można już drogą ekspresową S7 przejechać bez przerw ponad 270 km - z Gdańska do Płońska (dziś gotowe jest ok. 200 km z Gdańska do granicy województw warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego). Niestety, na drogę ekspresową z prawdziwego zdarzenia z Płońska do Warszawy poczekamy zapewne do ok. 2024 r. Ten fragment zostanie gruntownie przebudowany.