GDDKiA chce oddać w tym roku 450 km dróg. Ważą się losy 160 km odcinków ekspresowych i autostrad

GDDKiA ma ambitne plany dotyczące dróg. Chce w tym roku oddać kierowcom 448 km tras. Jeśli drogowcy chcą dotrzymać słowa, jedna trzecia tras musi zostać przekazana do użytku w ciągu pięciu tygodni. Gdzie powstają nowe drogi?

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad może rok 2019 zamknąć wynikiem 448 km oddanych tras. Wszystko zależy od tego, jak potoczą się prace na kilkunastu newralgicznych odcinkach w ciągu kolejnych pięciu tygodni.

Jak informuje TVN24BiS, do tej pory udało oddać się 287,21 km dróg. Drogowcy chcą do tego dołożyć kolejne 160,8 km. Lista odcinków, które mają być przekazane kierowcom jeszcze przed nowym rokiem, jest długa. Gdzie zatem GDDKiA pracuje najintensywniej, by drogi oddać przed końcem roku?

Zobacz także: Marian Banaś nie może liczyć na to, że jego sprawa jest zamknięta dla polityków Zjednoczonej Prawicy? Bortniczuk: Nie słyszałem, żeby ktokolwiek twierdził, że trzeba go bronić za wszelką cenę

Zobacz wideo

GDDKiA chce oddać w tym roku wiele odcinków dróg. Na liście autostrada A1 i połączenie Poznania z Wrocławiem

Najważniejsza trasa to A1 od węzła Rząsawa do węzła Blachownia. Brakujące 21,2 km autostrady utrudnia życie kierowcom podróżującym w okolicach Częstochowy. W tym wypadku drogowcy zapewnili o utrzymaniu terminu dla inwestycji w poniedziałek. Zadanie było trudne, bo nowi budowniczy musieli dokończyć pracę po poprzednikach, którzy zeszli z placu budowy. "Gdy pod koniec lipca wykonawcy wchodzili na opuszczony plac budowy, nikt nie wierzył, że uda się przed końcem roku oddać trasę do ruchu" - podkreślał Tomasz Żuchowski p.o. Generalny Dyrektor DKiA

Na możliwość korzystania z drogi szybkiego ruchu czekają też kierowcy z Poznania i Wrocławia. Po kilku latach opóźnień stolica Dolnego Śląska i Wielkopolski mają w końcu zyskać ekspresowe połączenie. Do użytku oddane mają być bowiem odcinki S5 Poznań-Wronczyn, Wronczyn-Kościan i Kościan-Radomicko. Brakujący odcinek sprawia, że podróżujący między Poznaniem i Wrocławiem wciąż grzęzną w kilometrowych korkach na krajowej "piątce", do których przyczyniają się w sporym stopniu trwające roboty budowlane.

Na fragmenty S5 czekają też mieszkańcy innych województw - trasa ma być oddana również na odcinku Jaroszewo-Mielno i Maksymilianowo-Tryszczyn.

GDKKiA chce w tym roku oddać również fragment drogi S6/S11 (obwodnica Koszalina i Sianowa), S7 (w okolicach Skarżyska-Kamiennej), S7 (odcinek Lubień-Naprawa), S8 (fragment Przeszkoda-Paszków), S17 (obwodnice Kołbieli i Garwolina) oraz DK 50/79 (obwodnica Góry Kalwarii).