Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad rekomendowała we wtorek 3 grudnia decyzję o przebiegu trasy S74 przez Kielce. Już wcześnie zdecydowano, że pięciokilometrowy odcinek trasy Piotrków Trybunalski - Opatów - Kielce - Nisko będzie przebiegał po śladzie istniejącej drogi krajowej nr 74. W związku z tym podjęto też decyzję o oddzieleniu ruchu lokalnego od tranzytowego. Ostatnim etapem, było zaplanowanie jak droga będzie przebiegać przez Kielce. Czas na realizację inwestycji został przewidziany do 2025 r.
Spośród trzech wariantów, Komisja zarekomendowała budowę dwóch tuneli na dwóch odcinkach między ulicą Olszewskiego, a wiaduktami kolejowymi oraz między Klonową, a Marszałkowską. Wiąże się to z budową dwóch nowych węzłów, Hubalczyka i Zagnańska. Odrzucono warianty "mury" oraz "tunel".
Nowa droga połączy istniejący węzeł Kielce Zachód wybudowany w ramach obwodnicy Kielc z węzłem Kielce Bocianek, powstałym w ramach odcinka S74 Kielce – Cedzyna. Dzięki nowej drodze skrócony zostanie czas podróżowania tranzytem między Łódzkiem a Podkarpaciem, jednocześnie ułatwiony będzie dojazd do samych Kielc. Poprawę odczują w pierwszej kolejności kierowcy, którzy aktualnie stoją w korkach na jednojezdniowym kieleckim odcinku drogi nr 74 przy węźle Kielce Zachód
- mówi Małgorzata Pawelec, rzecznik kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Ostateczna decyzje odnośnie trasy S74 w Kielcach należy jednak do Tomasza Żuchowskiego, Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. Ten podejmie ją po zapoznaniu się ze wszystkimi wnioskami, ustaleniami i protokołami komisji.