PKN Orlen sponsorem tytularnym zespołu Formuły 1. Obajtek: Realizujemy cele biznesowe

PKN Orlen został sponsorem tytularnym zespołu Formuły 1 Alfa Romeo Racing w sezonie 2020.
Zobacz wideo

"To współpraca nie tylko o charakterze marketingowym. Realizujemy cele biznesowe, odważnie promując markę Orlen na arenie międzynarodowej" - napisał na Twitterze prezes polskiego koncernu paliwowego Daniel Obajtek. 

Do zespołu, który teraz nosi nazwę Alfa Romeo Racing ORLEN, wraca Robert Kubica, który będzie w nadchodzącym sezonie kierowcą rezerwowym. Głównymi kierowcami są Antonio Giovinazzi z Włoch oraz Kimi Raikkonen z Finlandii, mistrz świata Formuły 1 z 2007 roku. Logotyp ORLEN będzie głównym elementem malowania bolidów i kombinezonów.

W ubiegłym sezonie Formuły 1 PKN Orlen był partnerem zespołu Williams Racing, w którym jednym z kierowców był Robert Kubica

Czytaj więcej: Szef PKN Orlen o wsparciu dla Roberta Kubicy w Formule 1: To była bardzo dobra inwestycja

PKN Orlen: Zysk operacyjny w detalu wzrósł o prawie 600 mln zł

"Kiedy w ubiegłym roku wspieraliśmy powrót Roberta Kubicy do Formuły 1, wiedzieliśmy, że tworzymy historię sportu, ale też otwieramy nowy rozdział w historii marki ORLEN. Miniony sezon przerósł nasze oczekiwania w kontekście korzyści uzyskiwanych dzięki obecności w najbardziej prestiżowych wyścigach świata. Sama wartość ekspozycji naszego logotypu po 16 wyścigach przekroczyła 110 mln zł, znacząco zwiększyliśmy również zyski sieci detalicznej. Budowa globalnej rozpoznawalności marki pozwoliła nam też na rozpoczęcie procesu co-brandingu, w ramach którego docelowo wszystkie europejskie stacje naszej sieci mają działać pod jednym szyldem" - dodał Obejtek cytowany w komunikacie firmy. 

Jak podaje Orlen, z przeprowadzonych dla firmy analiz wynika, że udział Roberta Kubicy w tegorocznych wyścigach Formuły 1 przyczynił się w Polsce do wzrostu oglądalności tej dyscypliny o ponad 630 proc. Znacząco wzrosła też znajomość marki Orlen jako sponsora Roberta Kubicy. Poza tym co piąty polski kierowca zadeklarował, że ze względu na wsparcie przez koncern Roberta Kubicy częściej korzysta z oferty stacji notowanej na giełdzie spółki. - Potwierdzeniem tego był istotny wzrost sprzedaży w detalu. Zysk operacyjny w tym segmencie po III kwartałach 2019 r. wzrósł o prawie 600 mln zł w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. O 4 proc. wzrosła sprzedaż paliw w całej grupie, wyraźnie zwiększyła się też sprzedaż oferty pozapaliwowej, czyli np. produktów gastronomicznych - napisano.