"Chcemy odpowiadać na potrzeby rozwijającego się w zawrotnym tempie rynku e-commerce. Wiemy, że zapotrzebowanie na jak największą liczbę skrytek w Paczkomatach nieustannie rośnie, dlatego staramy się działać out-of-the-box (nieszablonowo - red.) w kontekście nowych usług i funkcjonalności" - czytamy w komunikacie opublikowanym przez InPost.
Po wprowadzeniu multiskrytki do paczkomatów jeden kod odbioru i jedna skrytka będą przeznaczone dla wielu paczek. Jeśli złożymy zamówienia u różnych dostawców, dotrą one do paczkomatu w tym samym czasie, a poza tym zmieszczą się w jednej skrzynce będziemy mogli skorzystać z multiskrytki, o czym zostaniemy poinformowani w wiadomości e-mail lub SMS. Wkrótce InPost ma uruchomić funkcję odpowiednich powiadomień w aplikacji mobilnej.
W jednym z naszych tekstów wyjaśnialiśmy, jak korzystać z możliwości bezdotykowego odbioru przesyłek z paczkomatów InPost.
Opcja ta została wprowadzona jeszcze pod koniec marca. Spółka informuje, że taka możliwość dotyczy 95 proc. urządzeń. Aby z niej skorzystać, niezbędne jest posiadanie aplikacji InPost Mobile. Sam proces otwierania paczki bezdotykowo jest banalnie prosty. Po otrzymaniu powiadomienia w aplikacji o możliwości odbioru paczki, będąc już przy Paczkomacie (opcja działa w odległości 10 metrów od paczkomatu), wybieramy opcję "Szczegóły przesyłki" i klikamy w opcję "Otwórz skrytkę zdalnie". W tym momencie drzwiczki powinny się otworzyć. Ponadto, w aplikacji znajdziemy obrazek z dokładnym umiejscowieniem skrytki.
InPost zapewnia również, że nie ma możliwości, aby skrytka przypadkowo otworzyła się w momencie, gdy znajdujemy się daleko od paczkomatu, gdyż aplikacja wykorzystuje w tym procesie geolokalizację. Na stronie internetowej InPost znajdują się odpowiedzi na 10 najczęstszych pytań w związku z otwieraniem bezdotykowym.