W związku z czasowym zamknięciem sklepów oraz galerii handlowych znaczna większość zakupów jest robiona w sieci, a później dostarczana przez kurierów bezpośrednio do odbiorców, bądź do Paczkomatów. W związku z większą popularnością usługi InPost zdecydował się na wprowadzenie dodatkowych środków ostrożności w postaci możliwości bezdotykowego otwierania maszyn.
Opcja ta została wprowadzona jeszcze pod koniec marca. Spółka informuje, że taka możliwość dotyczy 95 proc. urządzeń. Aby z niej skorzystać, niezbędne jest posiadanie aplikacji InPost Mobile. Sam proces otwierania paczki bezdotykowo jest banalnie prosty. Po otrzymaniu powiadomienia w aplikacji o możliwości odbioru paczki, będąc już przy Paczkomacie (opcja działa w odległości 10 metrów od paczkomatu), wybieramy opcję "Szczegóły przesyłki" i klikamy w opcję "Otwórz skrytkę zdalnie". W tym momencie drzwiczki powinny się otworzyć. Ponadto, w aplikacji znajdziemy obrazek z dokładnym umiejscowieniem skrytki.
InPost zapewnia również, że nie ma możliwości, aby skrytka przypadkowo otworzyła się w momencie, gdy znajdujemy się daleko od Paczkomatu, gdyż aplikacja wykorzystuje w tym procesie geolokalizację. Na stronie internetowej InPost znajdują się odpowiedzi na 10 najczęstszych pytań w związku z otwieraniem bezdotykowym.
Spółka zajmująca się dostawami przesyłek wprowadziła w ostatnich tygodniach kilka dodatkowych środków ostrożności w celu ochrony pracowników. Potwierdzenie odbioru przesyłek odbywa się za pomocą kodów SMS, aby kurierzy nie musieli zbliżać się do obcych osób z terminalami.
Dodatkowo przypominamy o tym, że paczki, które nie zostaną odebrane z paczkomatów w terminie 48 godzin, trafiają do nadawców, a nie do centrali InPost, jak miało to miejsce dotychczasowo.