W związku z trwającymi już ponad miesiąc na całym świecie restrykcjami, do których zalicza się m.in. zamknięcie kin, wiele sieci w tej branży zmaga się problemami finansowymi. W nietypowy sposób reperuje swój budżet brytyjska sieć kin Curzon, która we współpracy z Uber Eats rozpoczęła dowóz zestawów przekąsek do domów - podaje serwis standard.co.uk.
Klasyczny zestaw zawiera znane z kin przysmaki, jak chociażby popcorn czy słodkie i słone orzeszki. Jego koszt wynosi 35 funtów (po specjalnej zniżce 3,5 funtów), a oferta jest dostępna tylko w Londynie przy użyciu aplikacji Uber Eats. Curzon zdecydował się na takie rozwiązanie także po to, aby promować swoją inną usługę. Osoby zamawiające jedzenie otrzymają 50 proc. rabatu na filmy znajdujące się na platformie strumieniowej Curzon.
Mająca siedzibę w Wielkiej Brytanii sieć istnieje od 1934 roku, jest obecna przede wszystkim w Londynie. W 2015 roku Curzon posiadał 12 kompleksów kinowych. W grudniu 2019 roku firma została przejęta amerykańskie Cohen Media Group. Poza kinami Curzon słynie właśnie z platformy kina domowego uruchomionej w 2010 roku. Dzięki niej sieć próbuje w jakikolwiek równoważyć straty powstałe w wyniku zamknięcia kin.
Jako że w marcu oraz kwietniu wiele osób spędza w domu, najpopularniejsze platformy VOD biją rekordy popularności. Netflix, a także YouTube czy Amazon Prime zdecydowały się obniżyć jakość produkcji w krajach Unii Europejskiej w celu odciążenia internetu. Wydatki na produkty cyfrowe, w tym filmy, gry czy dostęp do platform VOD wzrosły o ponad 50 proc. względem lutego.