Mimo luzowania obostrzeń przez rząd, w sklepach wciaż obowiązuje reżim sanitartny. Lidl podobnie jak inne sieci wprowadził przyłbice ochronne dla pracowników, szyby z pleksi przy kasach i płyn do dezynfekcji na wejściu do sklepu. Pracownicy swoje obowiązki wykonują oczywiście w rękawiczkach, a za zakupy można zapłacić zupełnie bezdotykowo, dzięki aplikacji i funkcji Lidl Pay. To jednak nie koniec zabezpieczeń, jakie wprowadziła sieć dyskontów.
"Lidl Polska stale się rozwija i proponuje klientom wysokiej jakości produkty w niskiej, atrakcyjnej cenie. Sieć dba o atrakcyjny asortyment oraz bezpieczeństwo klientów i pracowników nawet w najtrudniejszych czasach. Sieć Lidl Polska wprowadziła również zmiany do swoich gazetek produktowych – informacje oraz grafiki stały się jeszcze bardziej czytelne, a okładka gazetek została pokryta nowym, specjalistycznym lakierem" - informuje sieć w komunikacie.
Specjalistyczny lakier nazywa się LOCK3 i niszczy 99,5 proc. wirusów i bakterii, które dotkną jego powierzchni. Lidl zaczął nim pokrywać gazetki z początkiem czerwca. Jak to działa? "Fakt" podaje, że właściwości lakieru są aktywowane pod wpływem promienii słonecznych. Te uwalniają aktywny tlen, który zabija bakterie, wirusy oraz grzyby. Zasada działania podobna do tego, jak działa woda utleniona, Lakier zachowuje swoje właściwośi nawet przez trzy lata, jest bezpieczeny dla środowiska i ludzi i nie wpływa na możliwość recyklingu produktów, na których został użytyw. LOCK3 stosowany jest m.in. na opakowaniach produktów spożywczych.