Nowa paczkomaty powstaną w pobliżu placówek pocztowych, przy galeriach handlowych, urzędach samorządowych, ale także na terenach parafii oraz spółdzielni mieszkaniowych. Zgodnie z założeniami w 2021 roku do użytku zostanie 500 paczkomatów, a w kolejnym roku ich liczba wzrośnie czterokrotnie.
Inwestycje w paczkomaty to odpowiedź na rozwój rynku e-commerce. Obecnie 25 proc. przesyłek kurierskich stanowią dostawy do punktów odbioru. W 2022 roku dotyczyć to już będzie 50 proc. paczek.
- Poczta Polska podjęła strategiczną decyzję, która zakłada większe udogodnienia dla klientów i naszych partnerów biznesowych. Rynek e-commerce może w najbliższych latach osiągnąć pułap nawet 100-120 mld zł rocznie. To dwa razy więcej niż szacowano jeszcze na początku tego roku. Poczta Polska już teraz jest jednym z liderów rynku przesyłek kurierskich i chce nadal umacniać swoją pozycję. Bezpieczne formy doręczania przesyłek mają coraz większe znaczenie, dlatego Poczta będzie rozwijać sieć automatów do odbioru przesyłek - powiedział prezes Poczty Polskiej Tomasz Zdzikot.
Nowe paczkomaty to nie jedyny z planów Poczty Polskiej dotyczące rozwoju sieci punktów odbiorów. Obecnie państwowa spółka posiada 13 tys. punktów. Znajdują się m.in. sklepach Żabka, kioskach Ruchu oraz stacjach Orlenu. W przyszłym roku paczkę będzie można odebrać w jednym z 15 tys. punktów. W 2022 roku sieć zwiększy się do 20 tys. lokalizacji.