Poczta Polska chce postawić dwa tysiące paczkomatów. Pojawią się również na parafiach

Poczta Polska planuje rozbudować sieć zewnętrznych punktów odbioru przesyłek. Do 2022 roku ma powstać dwa tysiące paczkomatów.

Nowa paczkomaty powstaną w pobliżu placówek pocztowych, przy galeriach handlowych, urzędach samorządowych, ale także na terenach parafii oraz spółdzielni mieszkaniowych. Zgodnie z założeniami w 2021 roku do użytku zostanie 500 paczkomatów, a w kolejnym roku ich liczba wzrośnie czterokrotnie.

Zobacz wideo Studio Biznes odc. 50

Poczta Polska planuje rozwijać pozycje na rynku przesyłek kurierskich

Inwestycje w paczkomaty to odpowiedź na rozwój rynku e-commerce. Obecnie 25 proc. przesyłek kurierskich stanowią dostawy do punktów odbioru. W 2022 roku dotyczyć to już będzie 50 proc. paczek. 

- Poczta Polska podjęła strategiczną decyzję, która zakłada większe udogodnienia dla klientów i naszych partnerów biznesowych. Rynek e-commerce może w najbliższych latach osiągnąć pułap nawet 100-120 mld zł rocznie. To dwa razy więcej niż szacowano jeszcze na początku tego roku. Poczta Polska już teraz jest jednym z liderów rynku przesyłek kurierskich i chce nadal umacniać swoją pozycję. Bezpieczne formy doręczania przesyłek mają coraz większe znaczenie, dlatego Poczta będzie rozwijać sieć automatów do odbioru przesyłek - powiedział prezes Poczty Polskiej Tomasz Zdzikot.

Poczta Polska ze śmiałymi planami. Za dwa lata 20 tys. punktów odbioru 

Nowe paczkomaty to nie jedyny z planów Poczty Polskiej dotyczące rozwoju sieci punktów odbiorów. Obecnie państwowa spółka posiada 13 tys. punktów. Znajdują się m.in. sklepach Żabka, kioskach Ruchu oraz stacjach Orlenu. W przyszłym roku paczkę będzie można odebrać w jednym z 15 tys. punktów. W 2022 roku sieć zwiększy się do 20 tys. lokalizacji.