Jak poinformowała sieć w komunikacie, roślinne nuggetsy są przygotowane na bazie soi. Ich receptura została opracowana przez Burger Kinga razem z The Vegetarian Butcher.
The Vegetarian Butcher oferuje produkty spożywcze z białka pochodzenia roślinnego. Produkty TVB są sprzedawane przez 4 tys. partnerów w 17 krajach. Roślinne nuggetsy Burger Kinga można zamawiać online i w opcji na wynos we wszystkich restauracjach sieci na terenie Polski.
W tym roku swoją vege kanapkę ma także wprowadzić McDonald's. McPlant to danie z roślinnym kotletem. To jeden z planów strategii nazwanej Accelerating the Arches, która ma skupiać się na rdzeniu menu sieci.
Ian Borden, który kieruje międzynarodową działalnością sieci, powiedział w zeszłym roku, że oferta bezmięsna sieci może w przyszłości zostać rozszerzona o inne produkty bazujące na zamiennikach mięsach, w tym burgery, kanapki śniadaniowe oraz kurczaka. Test McPlanta zaplanowano na 2021 rok w kilkunastu lokalizacjach. Nie wiadomo jednak, w których krajach najpierw będzie można go spróbować.
Nie jest też jasne, kto będzie odpowiedzialny za dostarczenie bezmięsnego burgera do nowej kanapki McDonald's. Firma zapowiedziała jedynie, że będzie to produkt stworzony ekskluzywnie dla sieci. Prezes McDonald's Chris Kempczyński powiedział CNBC, że firma ma doświadczenie we współpracy z Beyond Meat, ale nie zdecydowano jeszcze, kto będzie dostawcą. CNBC skontaktowało się także z Beyond Meat. Przedstawiciel firmy przyznał, że firma tworzyła bezmięsny pasztet, który będzie częścią kanapki McPlant.