Podwyżka usług w InPoście wejdzie w życie od 1 marca, ale już w styczniu zapowiadał ją prezes firmy Rafał Brzoska. - Zakładamy podwyżkę cen naszych usług w pierwszym kwartale. Mam nadzieję, że to będzie jedyna podwyżka w tym roku i podobnie jak w poprzednim roku mniejsza od inflacji - mówił w Davos, cytowany przez Wprost.
Brzoska tłumaczył wzrost cen dwoma powodami. Po pierwsze InPost podpisał z Allegro 7-letią umowę, która zakłada, że w każdym kolejnym listopadzie poziom cen zgodnie będzie dostosowywany do wskaźnika inflacyjnego i wskaźnika wzrostu wynagrodzeń. Po drugie wzrost cen paliw. - Największym znakiem zapytania jest wpływ embarga na diesla rosyjskiego od 1 lutego. Nie wiemy, czy coś się wydarzy z cenami ropy - mówił prezes InPostu, cytowany przez Wprost.
Więcej najnowszych informacji przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl
Według obecnego cennika usługa Paczkomat 24/7 dla klienta biznesowego kosztowała 10,19 zł/11,56 zł/14,73 zł w zależności od gabarytu. Nieco więcej płacą klienci indywidualni, bo 14,69 zł/15,69 zł/17,39 zł w zależności od gabarytu. Podkreślmy, że ceny te obowiązują od maja 2022 roku, gdy zostały po raz ostatni podniesione.
Od przyszłego miesiąca te ceny wzrosną od 19 do nawet 24 proc. - według wyliczeń analityków Macronext. Wyniosą dokładnie 12,13 zł/13,76 zł/17,53 zł dla gabarytu A/B/C dla klientów biznesowych oraz 16,99 zł/18,99 zł/20,99 zł dla klientów indywidualnych - wymienia bankier.pl.
Podkreślmy, że grupa InPost jest liderem wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie, a zwłaszcza w Polsce. Dostarczyła w 2022 roku 744,9 mln przesyłek, czyli o 44 proc. więcej niż rok wcześniej. Z czego w Polsce wolumen przesyłek wyniósł 508,4 mln paczek, o 20 proc. więcej niż w roku poprzednim.