Nowe logo i interfejs aplikacji Instagram. Skrajne reakcje

Instagram diametralnie zmienił swoje logo, zmienił też szatę graficzną na czarno-białą. Skąd ten pociąg do minimalizmu?
 

Przeczytaj też: Dziecko znalazło lukę w zabezpieczeniach Instagrama...

Użytkownicy Instagrama mogą pobierać zaktualizowaną aplikację na Androida i iOS. Wyraźnie zmienia się nie tylko samo logo, które zostało znacznie uproszczone, ale i interfejs. Dominują w nim kolory czerni i bieli, płaskie i proste przyciski. 

Zmiana budzi skrajne reakcje - zupełnie jak w przypadku testu Google dotyczącego nowego koloru wyników wyszukiwania. Jedni komentatorzy twierdzą, że posunięcie Instagrama jest dobre, bo interfejs wygląda czytelniej, inni dopatrują się kopiowania stylu od Samsunga czy nawet Polaroida. Nie brakuje też kpin, takich jak powyższe wideo. 

Nowa aplikacja InstagramaNowa aplikacja Instagrama Fot. Facebook

Instagram wyjaśnia, że zmianę wprowadzono po konsultacjach ze społecznością użytkowników. Celem nowego interfejsu jest większe uwydatnienie zdjęć. To na nich, nie na ikonach i przyciskach, ma skupić się uwaga odbiorcy. 

Decyzja Facebooka może mieć te same powody, co decyzja Google: zmiana interfejsu ma zwiększyć zaangażowanie użytkowników w korzystanie z usługi. Twórcy aplikacji i serwisów, jak widać, nieustannie dostosowywać się do zmieniających się upodobań internautów. 

Instagram  - wersja na Androida
Instagram - wersja na iPhone'a

Źródło: Huffington Post

Więcej o: