Pokemon GO po miesiącu od premiery. Rekordowy przychód netto

To było do przewidzenia. Globalny sukces Pokemonów musiał się jakoś przełożyć na przychody z systemu dodatków kupowanych w grze. Mimo ostatniej fali niezadowolenia ze zmian wprowadzonych przez dewelopera, Pokemon GO właśnie przekroczył poziom 200 mln dolarów przychodu netto.

Według szacunków platformy Sensor Tower, w miesiąc od premiery Pokemon GO zanotował już ponad 200 mln dolarów przychodu netto, znacznie wyprzedzając pod tym względem inne popularne gry mobilne, takie jak Clash Royale, czy Candy Crush Soda Saga. Patrząc na poniższy wykres warto zauważyć moment przełamania w połowie lipca, w którym przychody z gry zaczynają bardziej gwałtownie wzrastać. Z jakiego powodu?

Pokemon GO - przychody po miesiącu od premieryPokemon GO - przychody po miesiącu od premiery źródło: Sensor Tower

Okazuje się, że ma to bezpośredni związek z premierą Pokemon GO w Japonii. W Kraju Kwitnącej Wiśni lojalność użytkowników wobec rodzimej marki jest wyjątkowo wysoka, co przekłada się na dużo większą kwotę pieniędzy wydawaną na dodatki. W ostatnim czasie grę udostępniono w 15 krajach na terenie Azji (Brunei, Kambodża, Indonezja, Laos, Malezja, Filipiny, Singapur, Tajlandia, Wietnam, Tajwan, Papua-Nowa Gwinea, Fiji, Wyspy Salomona, Mikronezja oraz Palau).

Czytaj: Pokemon GO: jak grać? Poradnik dla niewtajemniczonych

Pokemon GO, który zadebiutował w Stanach Zjednoczonych 6 lipca, w Polsce 16 lipca, a w Japonii 21 lipca, nadal nie jest dostępny w Chinach, Indiach oraz Korei Południowej. Ekspansję w Państwie Środka znacznie utrudnia ścisła zależność od Google Maps. Powody, dla których gra nie jest nadal dostępna w Indiach oraz Korei Południowej nie są do końca znane.

Gra bije rekordy pobrań w sklepach z aplikacjami, zarówno na platformie iOS, jak i Android. W Google Play licznik przekroczył właśnie poziom 100 mln.