To przejęcie jest znaczące zarówno dla branży technologicznej, jak i turystycznej. Skyscanner.com, portal pozwalający znaleźć tanie połączenia lotnicze i noclegi, przechodzi w ręce chińskiego Ctrip.com. To największe chińskie biuro podróży online. Firma jest powiązana kapitałowo z Baidu - najpopularniejszą wyszukiwarką w Państwie Środka. W zeszłym roku przejęła swojego rywala - portal Qunar.
Czytaj też: Google chce puścić tę branżę z torbami? Stworzył nową aplikację.
Co ciekawe dwa lata temu szkocka firma przejęła swojego chińskiego rywala - Youbibi - wyjaśnia Guardian.
Transakcja wynosząca 1,7 mld dol. jest jedną z największych w branży. Dla porównania, Allegro zostało przejęte za prawie taką samą kwotę co najdroższa dotąd transakcja na amerykańskim rynku e-commerce (za 3,3 mld dol. Walmart kupił Jet.com – internetową platformę sprzedażową, określaną nawet mianem alternatywy dla Amazon.com).
Coraz więcej europejskich firm przechodzi w ręce Chińczyków. W samych Niemczech jego inwestycje sięgają niemal 11,5 mld dolarów. To aż osiem razy więcej niż rok temu. Między rokiem 2010 a 2014 wartość chińskich inwestycji w UE wzrosła z 2 do 18 mld dolarów.
Chińskie inwestycje i przejęcia Fot. za Economist
Skcycanner.com to międzynarodowa strona, która może pochwalić się 60 milionami użytkowników miesięcznie. W 2015 roku uzyskała 180 milionów dolarów obrotów rocznie. Odnotowała wzrost o 28 procent względem roku poprzedniego. Firma powstała w roku 2001.