Testy reklam w Facebook Messengerze rozpoczęto w styczniu 2017 roku w Australii oraz Tajlandii. Banery pokazywane są praktycznie większości użytkowników w obu krajach. Do końca tego roku program testów zostanie rozszerzony na inne rejony świata.
Termin przejścia z fazy testowej do gotowego produktu będzie w głównej mierze uzależniony od tego, jak nową ‘funkcję’ przyjmą sami użytkownicy. Raczej nie będą zachwyceni.
Co innego Facebook, któremu zależy na jak najlepszym połączeniu 1,2 mld użytkowników z biznesem reklamującym się na serwisie społecznościowym, liczącym sobie obecnie ponad 70 mln firm. Dotychczasowe formy reklamy mogliśmy zobaczyć jedynie w strumieniu aktualności oraz w postaci wiadomości sponsorowanych od firm, ale tylko w przypadku wcześniejszego kontaktu z użytkownikiem.
Wszystko zaczęło się od wprowadzenia botów do komunikatora w kwietniu 2016 roku przy okazji konferencji F8 dla deweloperów. Jak powiedział serwisowi VentureBeat Stan Chudnovsky, reklama to rzecz jasna nie wszystko, ale między innymi w ten sposób serwis będzie teraz zarabiać pieniądze.
Czytaj też: Facebook Messenger dogonił WhatsAppa. Z komunikatora korzysta już 1,2 mld ludzi
Facebook nie jest w tym względzie wyjątkiem. Przy okazji ostatniej konferencji WWDC chęć lepszego połączenia biznesu i użytkowników wyraziło również Apple za sprawą funkcji Business Chat w komunikatorze iMessage dla iOS 11.