O przekroczeniu bariery 1,2 mld aktywnych użytkowników miesięcznie (MAU - Monthy Active Users) poinformował na Facebooku David Marcus, odpowiedzialny w firmie za cały dział Messengera. Co ciekawe, dodatkowe 200 mln użytkowników przybyło w zaledwie 8 miesięcy. Dla porównania, liczba użytkowników Instagrama jest obecnie dwukrotnie niższa.
W rozmowie z serwisem TechCrunch Marcus podkreślił, że liczba instalacji Facebook Messengera na smartfonach z iOS oraz Androidem wzrosła w pierwszym kwartale 2017 roku o 5,66 proc. do poziomu 153, 5 mln, w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, kiedy to zanotowano 145,3 mln.
Przez ostatnie lata Facebook Messenger mocno ewoluował. Z w miarę prostego komunikatora stał się już prawdziwym kombajnem komunikacyjnym, co nieszczególnie podoba się części użytkowników. Uważają go bowiem za zbyt przeładowanego zbędnymi dodatkami w postaci botów, gier, tymczasowych relacji, reakcji, ankiet, czy grupowych wideokonferencji.
Czytaj też: Nowa funkcja na Facebooku. Ikonka rakiety pomoże ci eksplorować zakątki serwisu Zuckerberga
Przyszłość może przynieść również więcej reklam, które już teraz serwowane są testowo wybranej grupie użytkowników w Tajlandii oraz Australii.
Zobacz wideo: Red Lipstick Monster: W Polsce da się bardzo dużo, jestem dumna z tego, co mamy [NEXT TIME]