Google zablokował właśnie dostęp do serwisu YouTube z urządzenia Amazon Echo Show - inteligentnego głośnika z ekranem. Poinformował też, że od 1 stycznia 2018 kończy wsparcie dla aplikacji YouTube dla Amazon Fire TV - donosi Bloomberg.
Amazon Echo Show Amazon
W zeszłym miesiącu natomiast Amazon wycofał ze sprzedaży w swoim sklepie internetowym produkowany przez Google termostat Nest.
Giganci technologii nie mogą dojść do porozumienia, bo stali się producentami sprzętu o podobnym przeznaczeniu. I zaczęli ze sobą coraz ostrzej konkurować na tym polu. Do tej pory rywalizacja rozgrywała się głównie w segmencie biznesowym - zarówno Google jak i Amazon oferują zaawansowane usługi hostingowe czy dostęp do chmury.
Bloomberg przypomina, że podobny konflikt wywiązał się pomiędzy Amazonem a Apple. W 2015 roku ze sklepu Amazona zniknął Apple TV. W odpowiedzi na ten ruch aplikacja Amazon Prime Video zniknęła z urządzenia giganta z Cupertino.
Czytaj też: Amazon otworzył w Polsce kolejne centrum logistyczne.
Jak zauważa Financial Times Amazon ma w swoich rękach 40 proc. handlu online w USA. Eric Shmidt w 2014 roku nazwał firmę "największym konkurentem Google w wyszukiwaniu". Firma przytacza też statystyki, które obrazują jak wygląda rywalizacja pomiędzy firmami. Google sprzedał w USA 37 mln urządzeń Chromecast, Amazon Fire TV znalazło 36 mln nabywców. Dostęp do YouTube może więc okazać się kluczem do zdobycia przewagi na rynku.
Wojna o dominację na rynku uderza w zwykłych konsumentów. Podobna sytuacja miała miejsce w przypadku Windows Phone, który pozbawiony był oficjalnej aplikacji YouTube - użytkownicy chcący oglądać filmy musieli robić to za pomocą przeglądarki. W ten właśnie sposób muszą sobie teraz radzić klienci Amazona.
***