Hyperloop z nowym rekordem prędkości na odcinku testowym. Kapsuła rozpędzona do niemal 400 km/h

Futurystyczna wizja Elona Muska powoli się urzeczywistnia. W znajdującym się na północ od Las Vegas ośrodku badawczym Virgin Hyperloop One ustanowiono właśnie nowy rekord prędkości pełnowymiarowej kapsuły poruszającej się w specjalnie przygotowanej betonowej tubie.

Dotychczasowy rekord prędkości na testowych odcinkach Hyperloop One wynosił 220 mil na godzinę (353 km/h). Inżynierom Virgin Hyperloop One pracującym na odcinku testowym położonym na północ od Las Vegas udało się rozpędzić kapsułę do 240 mil na godzinę (prawie 387 km/h). Co warte podkreślenia dokonano tego na stosunkowo krótkim dystansie 1600 stóp (487,68 metra).

 

W środku betonowej szczelnej tuby dzięki nowym systemom śluz powietrznych udało się wytworzyć bardzo niskie ciśnienie (porównywalne z tym jakie panuje 60 km nad powierzchnią Ziemi). Dodatkowo kapsuła unosiła się nad torem za sprawą magnetycznej lewitacji co ograniczyło tarcie i pozwoliło skutecznie rozpędzić pojazd do tak zawrotnej prędkości na bardzo krótkim dystansie.

Czytaj też: Inżynier wyrzucony z Hyperloop One stworzy własny system szybkiego transportu miejskiego

Jak wskazuje na to sama nazwa, za Virgin Hyperloop One stoi obecnie brytyjski miliarder, Richard Branson, który zainwestował w projekt 50 mln dolarów. Wbrew temu co może się wydawać, sporo jest jeszcze do zrobienia, bowiem według wizji Elona Muska futurystyczny transport ma docelowo rozwijać prędkości dochodzące do 700 mil na godzinę (1126 km/h). Na komercjalizację rozwiązania przyjdzie nam jeszcze poczekać.

Co łączy SMS-y i alfabet Morse'a?

Więcej o:
Komentarze (49)
Hyperloop z nowym rekordem prędkości na odcinku testowym. Kapsuła rozpędzona do niemal 400 km/h
Zaloguj się
  • marko_uk

    Oceniono 25 razy 23

    Premier Mateusz ma lepszą wizję - pociągi narodowe napędzane modlitwą będą się poruszały ponaddźwiękowo. Zwłaszcza po fasoli.

  • cucurucu

    Oceniono 4 razy 4

    Swiat potrzebuje zwolnic a nie przspieszac, ludzie nie nadazaja srac pod siebie, jedni z przejedzenia drudzy z glodu...chociaz z glodu nikt sie jeszcze chyba nie zesral

  • anchois_45

    Oceniono 3 razy 3

    Ciekawe jak będzie wyglądał w malowaniu POLRegio... no albo PKP Inter City.

  • warszawiak67

    Oceniono 8 razy 2

    Jak na razie szału nie ma, ale może kiedyś...
    Za Wikipedią:
    "Rekord prędkości maksymalnej, wynoszący 574,8 km/h, został ustanowiony 3 kwietnia 2007 przez pociąg TGV V150 we Francji."
    Maglev: "rekord świata w prędkości należy do japońskiej wersji pociągu; został osiągnięty 21 kwietnia 2015 i wynosi 603 km/h
    Pan Elon Musk jest wspaniałym wizjonerem. Chwała mu za to . Dzięki takim ludziom rozwija się cywilizacja. Lecz czasami mam wrażenie, że jego działalność jest podobna do piramidy finansowej...

  • antoniferdynand

    Oceniono 1 raz 1

    A podobno Egipcjanie byli mistrzami w budowie piramid...

  • anchois_45

    Oceniono 1 raz 1

    Wersja PL:
    @marko_uk
    Ekspres "Watykańczyk" z Lichenia do Wadowic, przez Częstochowę przybędzie z opóźnieniem około dwóch różańców. Inter City Premium "Celebryta" z Warszawy do Torunia, planowy odjazd za dwa składy apostolskie stoi przy peronie drugim.

  • angelus-silesius

    Oceniono 4 razy 0

    Futurystyczna wizja Elona Muska" jest starsza niż sam Elon, ale co tam - cep od GW łyknie to gÓwno jak gąska kluseczki.
    A że poza GWnianą nikt o żadnym Elonie nie pisze to chyba przypadek?
    Za to piszą o Tesli - w każdej godzinie przybywa milion dolarów długu
    "Zwalnia pracowników, nie dotrzymuje terminów, ma wielomilionowe straty. Mimo to Tesla zmienia świat motoryzacji jak żadna inna firma, a wartość jej akcji ciągle rośnie. Jak to możliwe?" pytała kiedyś GW
    Bo pędzą te akcje cwaniacy tacy jak ci od Bitcoina. Np. Soros

  • otopolskiepieklo

    Oceniono 12 razy 0

    wybaczcie ale jak ja czytam (lub oglądam - było o zawodach studentów na Galileo), że odcinek testowy to LEDWIE 500 czy 1000 metrów, to nie wiem czy się śmiać czy płakać?

    Przecież to ma się - jak na razie - nijak do funkcjonującego modelu.

    Pomijam że ciekawi mnie jak będą usuwać to powietrze z długich odcinków rur, bo przecież to ma być połączenie długodystansowe a nie na odległość 1 przystanka metra.

    O szybkości nawet nie dyskutuję - przy okazji te zawody studenckie (nie wiem czy te testy też), polegały na tym, że kapsułkę (niewielką) rozpędzało się w mechaniczny inny sposób - liczyło się ile kapsuła przejechała potem jako sama... co jest dosyć dziwacznym sposobem na badanie czegokolwiek.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX