Zaskakujące wyniki badania użytkowników Androida oraz iOS. Która grupa jest bardziej lojalna wobec marki?

Stawiani do tej pory za wzór lojalności wobec marki posiadacze smartfonów Apple, niespodziewanie bledną przy użytkownikach Androida. Tak przynajmniej wynika z ostatniego badania analityków z Consumer Intelligence Research Partners (CIRP).

Jak podaje CIRP, wskaźnik lojalności użytkowników do Androida jest obecnie na rekordowo wysokim poziomie 91 proc. Dla porównania na pozostanie przy smartfonach z iOS w samych Stanach Zjednoczonych decyduje się obecnie 86 proc. użytkowników. Wskaźnik pozostał mniej więcej na tym samym poziomie w ubiegłym roku. Po stronie Androida widać nieco większą dynamikę wzrostu.

Z wykresu wynika jednoznacznie, że przełom nastąpił w 2014 roku, kiedy Android pierwszy raz wyprzedził iOS pod względem lojalności użytkowników. Sytuacja Apple zaczęła się nieco poprawiać dopiero w 2015 roku, wraz ze wprowadzeniem do swojej oferty iPhone’a 6 oraz iPhone’a 6 Plus.

Wskaźnik lojalności użytkowników Androida oraz iOSWskaźnik lojalności użytkowników Androida oraz iOS fot. CIRP

Jak tłumaczy Mike Levin, współzałożyciel Consumer Intelligence Research Partners, większość obecnych użytkowników inwestuje na dłużej w jedną z dwóch głównych platform systemowych (Android oraz iOS), uczy się jej, kupuje aplikacje i przestrzeń na dane. Teraz zarówno Apple, jak i Google muszą się skupić na zapewnieniu lojalnym konsumentom nowych produktów oraz usług.

Czytaj też: Apple ma więcej gotówki niż wszyscy Polacy na rachunkach w bankach. I zarobił kolejne 20 mld USD

Na tym polu Apple ma spore sukcesy. Wystarczy przypomnieć rekordowe przychody z usług zanotowane w listopadzie ubiegłego roku. Widać wyraźnie, że Apple Music, Apple Pay, iCloud, AppleCare oraz App Store w połączeniu z produktami (Apple Watch, AirPods i ostatnio HomePod) jest dla giganta z Cupertino dużym krokiem w przód.

Dla odmiany użytkownicy Androida ze względu na szeroki asortyment smartfonów wielu producentów, mają możliwość pozostania przy wybranej platformie, nawet przy wyborze urządzenia z kompletnie innej półki cenowej i zupełnie innym charakterze. Nie tracą przy tym zakupionych wcześniej aplikacji oraz usług.

Warto jednak pamiętać, że nadal więcej użytkowników Androida przesiada się na smartfony z iOS niż odwrotnie. Przyczyna tego stanu rzeczy jest dość oczywista i polega na znaczącej dysproporcji w liczbie użytkowników. Tych pierwszych jest po prostu więcej.

Veit Stutz: Zamiast wciąż szukać nowych wyzwań, lepiej dłużej zostać na danym stanowisku i wgryźć się w temat [NEXT TIME]