Magia Apple jednak działa. iPhone X sprzedaje się lepiej niż inne smartfony

Najnowsze dane Strategy Analytics wyjaśniają dwie bardzo istotne kwestie. Po pierwsze, kupujemy mniej smartfonów niż w zeszłym roku. Po drugie, niezależnie od tego, co zrobi Apple, to jego flagowce kupujemy najchętniej.

Gdy Apple zaprezentował wyczekiwanego, jubileuszowego iPhone'a, branża technologiczna wpadła w lekką konsternację. Z jednej strony rewelacyjny wyświetlacz OLED, do tego bez ramek. Z drugiej charakterystyczny "notch" i odblokowywanie twarzą zamiast tak lubianego odcisku palca.

Do tego ta cena - 5000 zł i więcej - wprost kosmiczna. Wielu nie wróżyło Apple sukcesu i pierwsze dane dotyczące sprzedaży iPhone'a X zdawały się to potwierdzać. Podobnie zresztą jak iPhone'ów 8 i 8 Plus - te również nie nastrajały zbyt pozytywnie.

Po kilku miesiącach, gdy smartfony Apple zdążyły już na dobre zadomowić się na rynku, wiemy, że radość przeciwników i smutek zwolenników amerykańskiej firmy były przedwczesne.

Jak donosi Strategy Analytics, urządzenia od Apple królują w najnowszym rankingu najchętniej kupowanych smartfonów na świecie. Dane obejmują pierwszy kwartał 2018 roku.

Według statystyk na pierwszym miejscu znalazł się... iPhone X z 16 mln sprzedanych urządzeń, które dały mu 4,6 proc. udziału w rynku. Dalej mamy... iPhone'a 8 (odpowiednio 12,5 mln i 3,6 proc). Podium zamyka z kolei... iPhone 8 Plus z wynikiem 8,3 mln egzemplarzy (2,4 proc.).

W analogicznym okresie okresie 2017 roku wynik iPhone' 7 (21,5 mln sztuk) był o niebo lepszy od tegorocznego osiągnięcia iPhone'a 8, jednak wówczas flagowiec Apple nie miał "konkurenta" w postaci modelu X. Apple i tak notuje rewelacyjny łączny wynik 36,8 mln nowych flagowców rozprowadzonych tylko w 1. kwartale br.

iPhone X jednak jest najchętniej kupowanym smartfonem 2018 rokuiPhone X jednak jest najchętniej kupowanym smartfonem 2018 roku fot. Strategy Analytics / screen strategyanalytics.com

Wszystko wskazuje więc na to, że magia Apple działa i niezależnie od tego, co mówi się o nowych produktach koncernu z Cupertino, te zawsze znajdują nabywców. Nie trzeba chyba wspominać, że pierwsze trzy miejsca dla trzech najnowszych (i najdroższych) urządzeń Apple to wynik wprost rewelacyjny. 

A to jeszcze nie koniec, bo w statystykach Strategy Analytics tuż za podium znajduje się kolejny smartfon amerykańskiej firmy - iPhone 7. W pierwszym kwartale zanotował wynik 5,6 mln sprzedanych egzemplarzy (1,6 proc. udziału).

Pierwszy w zestawieniu smartfon firmy innej niż Apple znalazł się dopiero na piątym miejscu i jest to Xiaomi Redmi 5A (5,4 mln urządzeń i udział równy 1,6 proc.). Dalej, na szóste miejsce wskoczył Samsung Galaxy S9 Plus (5,3 mln, 1,5 proc.), warto pamiętać, że ten smartfon trafił do sklepów dopiero pod koniec badanego okresu.

Nieco zaskakująca jest tu pozycja chińskiego producenta i jego budżetowego modelu, jednak trzeba pamiętać, że Xiaomi bardzo prężnie rozwija się na rynku chińskim i indyjskim i walczy właśnie rewelacyjnym stosunkiem ceny do jakości.

Warto przypomnieć, że ten producent nie działa oficjalnie w USA, ale najwyraźniej nie jest to dla niego dużym problemem. Obecnie szykuje się giełdowego debiutu w Hong Kongu i według analiz może być wart nawet 100 mld dolarów.

Na koniec została ostatnia statystyka Strategy Analytics. Łącznie w pierwszym kwartale tego roku nabywców znalazło 345,4 mln smartfonów, co stanowi spadek o 2,4 proc. Strategy Analytics potwierdza zatem trend, który zauważył Gartner w lutym - kupujemy coraz mniej smartfonów.

---

Jakub B. Bączek: Gdy sportowiec zaczyna wygrywać, to później robi to regularnie [NEXT TIME]