OPPO to obecnie jeden z największych producentów smartfonów na świecie. Z danych IDC wynika, że w trzecim kwartale 2018 roku Chińczycy sprzedali 29,9 mln urządzeń, co przełożyło się na 8,4 proc. udziałów w rynku smartfonów. Na świecie więcej sprzedają jedynie Samsung, Huawei, Apple oraz Xiaomi.
Chiński potentat w Polsce jest jednak w zasadzie anonimowy, choć już wkrótce może się to zmienić. OPPO poinformowało niedawno, że już 31 stycznia wejdzie na polski rynek. Wcześniej firma rozpoczęła sprzedaż m.in. we Francji, Włoszech oraz Hiszpanii.
Z marką OPPO spotkałem się po raz pierwszy na targach MWC 2017 w Barcelonie.
Gdy odwiedziłem stoisko Oppo na targach MWC w Barcelonie, poczułem się niczym klient sklepu Apple Store - minimalizm, dużo bieli, a do tego zbyt miła - jak dla introwertycznego dziennikarza - obsługa. Również smartfony chińskiego producenta mocno (a nawet zbyt mocno) nawiązują do wizualnych rozwiązań zastosowanych w iPhonie oraz do stylu Jony'ego Ive'a, głównego projektanta Apple'a.
- pisałem wówczas w swojej relacji.
Od tego czasu trochę się zmieniło. OPPO nadal kopiuje najlepsze wzorce od Apple'a czy Samsunga, ale w przeciwieństwie do wielu innych chińskich firm, stawia też mocno na badania i rozwój. Firma posiada już 6 centrów badawczych oraz 10 fabryk.
Smartfony OPPO są dobrze wykonane, wydajne, a przy tym całkiem tanie. To właśnie cena ma być motorem napędowym marki na polskim rynku. Rywalem OPPO będzie Xiaomi, które również coraz bardziej zaznacza swoją obecność w Polsce.
Oppo Find X fot. OPPO
Obecnie flagowym modelem OPPO jest Find X. Smartfon wyposażono w 6,42-calowy ekran Panorama Arc Screen o rozdzielczości 2340x1080 i zagęszczeniu pikseli na poziomie 401 ppi (pokrycie ekranu wynosi tu 93,8 proc.) Find X wyróżnia się bardzo ciekawą konfiguracją aparatów. Znajdziemy tu główny aparat 20 Mpix + 16 Mpix, jak również przedni aparat 25 Mpix, który... wysuwa się z obudowy urządzenia.
O planach OPPO wobec naszego rynku, a także cenach smartfonów dowiemy się nieco więcej 31 stycznia, podczas oficjalnej premiery chińskiej marki w Polsce.