Epic Games przejmuje startup Quixel, by uczynić gry bardziej realistycznymi. Firma bazuje na technologii Megascans

Epic Games kupił startup Quixel. Firma wykorzysta technologię Megascans, by ulepszyć silnik Unreal Engine. Paczki tekstur w ramach umowy zostały za darmo udostępnione w Unreal Engine Marketplace.
Zobacz wideo

Quixel to projekt, który powstał w 2011 roku. Od tego czasu pracownicy firmy jeżdżą po świecie i skanują otoczenie, by móc następnie przekonwertować zdjęcia na tekstury. Te są tak realistyczne, że technologia ta może odmienić przemysł zarówno gier komputerowych, jak i filmowy. Jeden z założyciel Quixela Teddy Bergsman stwierdził, że misją firmy od zawsze było uczynienie świata bardziej przystępnym dla wszystkich dzięki użyciu skanowana o ultra-wysokiej rozdzielczości. Quixel stworzył więc bibliotekę fotogrametrycznych zasobów w 2D i 3D, których można użyć dzięki aplikacji Bridge and Mixer. Dzięki tym ultra-realistycznym skanom, można dokładniej odwzorować rzeczywistość z czego korzystali producenci gier (Metro Exodus, Destiny 2, Battlefield V) oraz filmów (Księga Dżungli, Czarna Pantera, Król Lew, Pacific Rim: Rebelia). Technologia cały czas jest rozwijana, a w tym roku stworzono z jej pomocą film Rebirth.

 

Warto też popatrzeć, jak technologia może być używana w filmach. Robi to ogromne wrażenie i praktycznie nie jest możliwe odróżnienie czy obraz jest prawdziwy, czy wygenerowany przez komputer.

 

Epic Games przejmuje firmę Quixel i udostępnia jej zasoby za darmo

Nie powinno dziwić, że firmę zakupił akurat Epic Games. Są oni twórcami jednego z najpopularniejszych i najbardziej zaawansowanych silników do tworzenie gier, czyli Unreal Engine. Narzędzie to jest rozwijane od ponad 20 lat i firma nie spoczywa na laurach. Po przejęciu Quixela, firma udostępniła do pobrania 10 tys. skanów w Unreal Engine Marketplace. Kolejne zasoby maja się pojawić z czasem i także będę dostępne za darmo, dla wszystkich posiadaczy Unreal Engine. Firma pragnie także dalej rozwijać te technologię, ponieważ w jej szeregach pozostanie przeszło 100 pracowników zatrudnianych przez Quixel. Potwierdza to wypowiedź Bergsmana, który powiedział, że jako część Epic Games będą mogli wcieli swoja wizję w życie, przez powiększanie biblioteki Megascans, przyśpieszenie prac nad programem Bridge and Mixer oraz poprawienie integracji z najważniejszymi programami 3D do renderowania.

 

Quixel zachowa swoją siedzibę Szwecji oraz pozostałe punkty w sześciu różnych krajach. Nie zdradzono jaki był koszt zakupienia firmy przez Epic Games.