Epic Games przejmuje startup Quixel, by uczynić gry bardziej realistycznymi. Firma bazuje na technologii Megascans
Quixel to projekt, który powstał w 2011 roku. Od tego czasu pracownicy firmy jeżdżą po świecie i skanują otoczenie, by móc następnie przekonwertować zdjęcia na tekstury. Te są tak realistyczne, że technologia ta może odmienić przemysł zarówno gier komputerowych, jak i filmowy. Jeden z założyciel Quixela Teddy Bergsman stwierdził, że misją firmy od zawsze było uczynienie świata bardziej przystępnym dla wszystkich dzięki użyciu skanowana o ultra-wysokiej rozdzielczości. Quixel stworzył więc bibliotekę fotogrametrycznych zasobów w 2D i 3D, których można użyć dzięki aplikacji Bridge and Mixer. Dzięki tym ultra-realistycznym skanom, można dokładniej odwzorować rzeczywistość z czego korzystali producenci gier (Metro Exodus, Destiny 2, Battlefield V) oraz filmów (Księga Dżungli, Czarna Pantera, Król Lew, Pacific Rim: Rebelia). Technologia cały czas jest rozwijana, a w tym roku stworzono z jej pomocą film Rebirth.
Warto też popatrzeć, jak technologia może być używana w filmach. Robi to ogromne wrażenie i praktycznie nie jest możliwe odróżnienie czy obraz jest prawdziwy, czy wygenerowany przez komputer.
Epic Games przejmuje firmę Quixel i udostępnia jej zasoby za darmo
Nie powinno dziwić, że firmę zakupił akurat Epic Games. Są oni twórcami jednego z najpopularniejszych i najbardziej zaawansowanych silników do tworzenie gier, czyli Unreal Engine. Narzędzie to jest rozwijane od ponad 20 lat i firma nie spoczywa na laurach. Po przejęciu Quixela, firma udostępniła do pobrania 10 tys. skanów w Unreal Engine Marketplace. Kolejne zasoby maja się pojawić z czasem i także będę dostępne za darmo, dla wszystkich posiadaczy Unreal Engine. Firma pragnie także dalej rozwijać te technologię, ponieważ w jej szeregach pozostanie przeszło 100 pracowników zatrudnianych przez Quixel. Potwierdza to wypowiedź Bergsmana, który powiedział, że jako część Epic Games będą mogli wcieli swoja wizję w życie, przez powiększanie biblioteki Megascans, przyśpieszenie prac nad programem Bridge and Mixer oraz poprawienie integracji z najważniejszymi programami 3D do renderowania.
Quixel zachowa swoją siedzibę Szwecji oraz pozostałe punkty w sześciu różnych krajach. Nie zdradzono jaki był koszt zakupienia firmy przez Epic Games.
-
Złe dane z porodówek w Polsce. Wyrwa demograficzna? Przeradza się w przepaść [WYKRES DNIA]
-
COVID-19. Szczepienia w Wielkiej Brytanii. Wirusolożka z Oxfordu: Ogromne efekty
-
Rząd szuka pieniędzy? Przeniesie pieniądze Polaków z OFE i pobierze prowizję. "Perspektywa tygodnia"
-
Ulga na dziecko może być mniejsza o kilkaset złotych. Sprawdź, jak tego uniknąć
-
Niemcy. Zaskakujący efekt pandemii koronawirusa. Boom na akcje. "Sensacyjny rozwój"
- Deweloper "warszawskiego Hongkongu" odpowiada na krytykę
- 1270 km2 lodu oderwało się od lodowca szelfowego. Pierwsze pęknięcia pojawiały się już dekadę temu
- Niemcy. Sklepy chcą spalić pół miliona ubrań i butów. Wychodzi taniej, niż oddać je biednym
- Niemcy. Dramatyczna sytuacja hotelarzy. "Zastanawiam się, dlaczego wstaję z łóżka"
- Podwyżki emerytur od 1 marca. Zmiany w 500 plus