Quixel to projekt, który powstał w 2011 roku. Od tego czasu pracownicy firmy jeżdżą po świecie i skanują otoczenie, by móc następnie przekonwertować zdjęcia na tekstury. Te są tak realistyczne, że technologia ta może odmienić przemysł zarówno gier komputerowych, jak i filmowy. Jeden z założyciel Quixela Teddy Bergsman stwierdził, że misją firmy od zawsze było uczynienie świata bardziej przystępnym dla wszystkich dzięki użyciu skanowana o ultra-wysokiej rozdzielczości. Quixel stworzył więc bibliotekę fotogrametrycznych zasobów w 2D i 3D, których można użyć dzięki aplikacji Bridge and Mixer. Dzięki tym ultra-realistycznym skanom, można dokładniej odwzorować rzeczywistość z czego korzystali producenci gier (Metro Exodus, Destiny 2, Battlefield V) oraz filmów (Księga Dżungli, Czarna Pantera, Król Lew, Pacific Rim: Rebelia). Technologia cały czas jest rozwijana, a w tym roku stworzono z jej pomocą film Rebirth.
Warto też popatrzeć, jak technologia może być używana w filmach. Robi to ogromne wrażenie i praktycznie nie jest możliwe odróżnienie czy obraz jest prawdziwy, czy wygenerowany przez komputer.
Nie powinno dziwić, że firmę zakupił akurat Epic Games. Są oni twórcami jednego z najpopularniejszych i najbardziej zaawansowanych silników do tworzenie gier, czyli Unreal Engine. Narzędzie to jest rozwijane od ponad 20 lat i firma nie spoczywa na laurach. Po przejęciu Quixela, firma udostępniła do pobrania 10 tys. skanów w Unreal Engine Marketplace. Kolejne zasoby maja się pojawić z czasem i także będę dostępne za darmo, dla wszystkich posiadaczy Unreal Engine. Firma pragnie także dalej rozwijać te technologię, ponieważ w jej szeregach pozostanie przeszło 100 pracowników zatrudnianych przez Quixel. Potwierdza to wypowiedź Bergsmana, który powiedział, że jako część Epic Games będą mogli wcieli swoja wizję w życie, przez powiększanie biblioteki Megascans, przyśpieszenie prac nad programem Bridge and Mixer oraz poprawienie integracji z najważniejszymi programami 3D do renderowania.
Quixel zachowa swoją siedzibę Szwecji oraz pozostałe punkty w sześciu różnych krajach. Nie zdradzono jaki był koszt zakupienia firmy przez Epic Games.