The Medium. Microsoft i Polacy tworzą grę z Dorocińskim i Rosati. Miejscem akcji Kraków

Bloober Team zaprezentował podczas Inside Xbox grę "The Medium". Zwiastun ujawnia, że historia została umiejscowiona w Krakowie. Wydawcą produkcji jest Microsoft.

Podczas Inside Xbox Microsoft prezentuje gry producentów powiązanych z firmą. Niespodzianką było pojawienie się w programie polskiego studia Bloober Team, które zaprezentował nową grę. The Medium to produkcja z rozmachem, w którą zaangażowano m.in. aktorów Marcina Dorocińskiego oraz Weronikę Rosati.

The Medium było w produkcji od lat, ale dopiero Xbox Series X zapewnił odpowiednią moc obliczeniową do wprowadzenia pomysłów Bloober Team w życie

- mówi Jacek Zięba, jeden z producentów gry.

Za muzykę odpowiedzialni są Arkadiusz Reikowski, pracujący wcześniej już z Bloober Team, oraz Japończyk Akira Yamaoka, który tworzył ścieżki dźwiękowe do serii Silent Hill. 

 Współpraca z legendarnym Akirą Yamaoką, którego kompozycje pomogły stworzyć niezapomniany klimat Silent Hill, to prawdziwe spełnienie marzeń. Fascynuje nas wiele gier nad którymi pracował. Cieszymy się, że The Medium będzie kolejną z nich 

- komentuje prezes Bloober Team Piotr Babieno.

 

Akcję gry umiejscowiono w Krakowie lat 90. XX wieku, a główną bohaterką jest Marianne, czyli tytułowe medium. Marianne żyje na granicy dwóch światów: śmiertelników i duchowego. Fabuła koncentruje się wokół morderstwa dziecka, które Marianne widzi w wizjach. By odkryć tajemnicę, bohaterka udaje się do opuszczonego przed laty kurortu. 

 

Produkcja ukaże się pod koniec 2020 roku, w okresie świątecznym, ale dokładnej daty nie znamy. The Medium wyjdzie na PC oraz Xbox Series X, konsolę nowej generacji od Microsoftu, która czeka na premierę, także pod koniec tego roku.

Każda z naszych gier ma główny temat, wokół którego skupiają się wymiar kreatywny i zaplecze technologiczne. W The Medium skupiamy się na perspektywie i percepcji. Kiedy zmienia się perspektywa, odkrywamy, że wszystko, co postrzegamy jest bardziej złożone i skomplikowane, niż nam się wydawało

- mówi Piotr Babieno.

Bloober Team dołącza do ligi CD Projektu. Wielki kontrakt na produkcję gry

Niedawno Bloober Team informował, że podpisał umowę z globalnym wydawcą. Nie zdradzono, o jaką firmę chodzi i jakiej produkcji dotyczy kontrakt, ale dowiedzieliśmy się, że pierwsza transza zostanie zapłacona wkrótce, a wypłaty wpłyną na tegoroczne wyniki studia.

Co ciekawe, wartość kontraktu jest większa niż wartość kapitałów własnych spółki, które pod koniec 2019 roku wyniosły około 29 mln złotych. Bloober Team w samym 2019 roku zanotował przychody w wysokości 26,6 mln złotych. 

Podpisana umowa oznacza awans do pierwszej ligi światowych producentów gier. Wszystkie nasze kolejne projekty ze względu na ich wielkość można określać jako indie AAA lub AAA, patrząc przez pryzmat naszej specjalizacji. Ze względu na warunki umowy, a także plany marketingowe, szczegóły dotyczące nowego projektu będziemy mogli ujawnić dopiero w przyszłym roku

- powiedział prezes Piotr Babieno, cytowany w komunikacie.