Albo nowe konto albo dodatkowa opłata dla użytkownika spoza tego samego gospodarstwa domowego - takie rozwiązania od nowego roku chce wprowadzić Netflix, aby wyeliminować współdzielenie konta. Na razie platforma zachęca użytkowników do skorzystania z opcji przeniesienia profilu.
Więcej aktualnych informacji z kraju i ze świata na stronie głównej Gazeta.pl
Funkcja przenoszenia profili jest już w pełni dostępna dla innych osób korzystających z Twojego konta. Teraz osoby korzystające z Twojego konta mogą przenieść profil - w tym rekomendacje, historię oglądania, Moją listę, zapisy gier, ustawienia i nie tylko - na opłacane przez siebie konto
- brzmi komunikat przesłany mailem do użytkowników Netflixa w Polsce, który cytują Wirtualne Media. Platforma zapewnia, że nie przeniesie informacji dotyczących płatności.
Nowa usługa nie obejmuje profili dla dzieci. W powiadomieniu nie ma też informacji o dalszych krokach wobec użytkowników, którzy współdzielą konto i mieszkają w różnych gospodarstwach domowych [co jest sprzeczne z regulaminem platformy - przyp. red.], ale analitycy zwracają uwagę, że to ostatnia szansa dla subskrybentów na zmianę abonamentu. Narzędzie było testowane w Chile, Kostaryce i Peru.
Od początku 2023 roku Netflix wprowadzi opłatę za każdego dodatkowego użytkownika, w wysokości 25 proc. ceny pakietu standardowego - podaje amerykański portal CNET. W Polsce pakiet standardowy kosztuje 43 zł miesięcznie, więc opłata wyniesie ok. 10-11 zł miesięcznie od każdego użytkownika spoza gospodarstwa domowego.
CNET podaje, że dodatkowa opłata będzie dostępna tylko w przypadku dwóch najwyższych abonamentów. Takiej opcji zabraknie w pakiecie z reklamami, który Netflix wprowadzi w listopadzie w 12 państwach, m.in. Stanach Zjednoczonych, Autralii, Brazylii, Francji, Niemczech i we Włoszech.
Nie ma jeszcze informacji na temat tego, jak gigant rynku SVoD zamierza sprawdzać, ile domostw korzysta z danego konta i jak będzie unikał pomyłek związanych z korzystaniem przez tego samego użytkownika z różnych urządzeń i w różnych lokalizacjach. W czasie testów w Ameryce Południowej Netflix próbował wyodrębnić miejsce zamieszkania użytkowników. Kiedy aplikacja wykryła transmisję w dodatkowych gospodarstwach domowych przez ponad dwa tygodnie, wzywała do zmiany ustawień konta i zapłacenia za dodatkowych użytkowników.
Netflix ma na całym świecie 220,67 mln subskrybentów. W ostatnim raporcie platforma podała wzrost liczby abonentów o 2,41 mln, czyli ponad dwa razy więcej niż zakładały prognozy. W pierwszym kwartale br. straciła netto 0,2 mln klientów, a w drugim - 0,97 mln.
Pomóż Ukrainie, przyłącz się do zbiórki. Pieniądze wpłacisz na stronie pcpm.org.pl/ukraina >>>