T-Mobile wyłączyło sieć 3G, a klienci mają problemy. "Nadal trafiają do nas zgłoszenia"

T-Mobile - zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami - wyłączyło w tym roku sieć 3G. Jednak, jak informuje operator, część klientów wciąż nie wymieniła kart SIM i nie jest w stanie korzystać ze swoich telefonów.

T-Mobile informowało klientów o wyłączeniu swojej sieci 3G już od 2021 roku. Proces porzucania sieci rozpoczął się w Polsce w lutym, a zakończył w kwietniu 2023 roku i był naturalnym krokiem w modernizacji. Zwalniając część pasma zajmowanego przez archaiczne już 3G, można zrobić więcej miejsca dla polepszenia przepustowości sieci nowszych generacji - 4G i działającej od 2020 roku nad Wisłą sieci 5G. Operator zaznaczał w komunikatach, że nie rezygnuje z sieci 2G, bo ta wciąż może być wykorzystywana do rozmów telefonicznych, ale do korzystania z internetu najlepiej łączyć się z użyciem przynajmniej technologii LTE, która zapewnia znacznie wyższy transfer danych.

Zobacz wideo Niezwykłe, oryginalne, ale niepraktyczne. Te telefony miały nas zachwycić, ale okazały się klapą [TOPtech]

T-Mobile wyłączyło 3G. Niektórzy klienci mają problemy

Niestety - jak donosi teraz TVN24, opierając się na danych operatora - do T-Mobile zgłaszają się klienci, którzy stracili dostęp do sieci z powodu wyłączenia 3G. Problemy mają osoby, które korzystają z bardzo starych telefonów komórkowych nie obsługujących 4G lub od wielu lat nie wymieniły karty SIM na nową (pozwalającą łączyć się z 4G). Firma podkreśla, że - pomimo bardzo szeroko zakrojonej kampanii informacyjnej i faktu, że wymiana kart była darmowa - część klientów do tej pory nie skorzystała z takiej możliwości.

"O stopniowym wygaszaniu standardu 3G informowaliśmy naszym klientów już od 2021 roku. Mimo szerokich i licznych kampanii zachęcających do bezpłatnej wymiany kart SIM, nadal trafiają do nas zgłoszenia od klientów, którzy korzystają ze starych kart SIM czy telefonów niepozwalających na korzystanie z LTE/5G i VoLTE" - napisało T-Mobile w komentarzu przekazanym stacji. Operator dodał, że pomaga w jak najszybszym rozwiązaniu problemu klientom, którzy mają problemy z połączeniem się z siecią. Firma podkreśliła też, że stale monitoruje jakość sygnału w różnych częściach kraju i reaguje na zgłoszenia od klientów, wzmacniając zasięg pozostałych sieci.

T-Mobile nie jest jedynym operatorem, który postanowił zrezygnować z 3G. Podobną decyzję podjęło Orange, ale w tym przypadku proces wystartuje dopiero we wrześniu 2023 i potrwa aż do końca 2025 roku. W pierwszej kolejności od 3G pilotażowo zostaną odcięci mieszkańcy okolic Piły i Sieradza. Pozostali operatorzy na razie zwlekają z wykonaniem podobnego ruchu. Jak przypomina TVN24, Plus deklarował w marcu br., że na razie nie planuje wygaszania 3G, a w przypadku Play taka decyzja jeszcze nie zapadła.

Więcej o: