Sieć komórkowa dla sympatyków o. Rydzyka traci klientów. Po raz pierwszy od lat na minusie

Operator sieci komórkowej W Naszej Rodzinie kierowanej do sympatyków o. Tadeusza Rydzyka traci klientów i pieniądze. W ubiegłym roku przychody firmy spadły, a koszty wzrosły. Spółka zarządzająca siecią tłumaczy to m.in. rosnącą konkurencją "ze strony większych graczy".

Polskie Sieci Cyfrowe, czyli operator skierowanej do sympatyków o. Tadeusza Rydzyka sieci komórkowej W Naszej Rodzinie raczej nie ma powodów do radości. Spółka zanotowała w zeszłym roku stratę, a jej wpływy maleją już od kilku lat - donosi serwis Wirtualnemedia.pl.

Zobacz wideo OnePlus 11, czyli wielki powrót dawnego zabójcy flagowców. Czy na pewno? [TOPtech]

Telefonia komórkowa sympatyków o. Rydzyka odnotowała stratę

Jak wynika z raportu finansowego spółki, który przytacza serwis, przychody sprzedażowe netto Polskich Sieci Cyfrowych spadły z 804,2 do 724,8 tys. zł. Minimalnie spadł ujemny wynik ze zmiany stanu produktów - z -435 tys. do -434,3 tys. zł. Wzrosły za to koszty operacyjne operatora, które jeszcze w 2021 roku wynosiły 333,5 tys. zł, a w 2022 roku już 361 tys. zł (różnica 8,2 proc.). Do góry poszły wydatki na wynagrodzenia - z 101,6 do 128,7 tys. zł, ale jednocześnie zmalały nieznacznie koszty usług obcych - ze 157,8 do 156,5 tys. zł.

Operator sieci W Naszej Rodzinie tłumaczy ten fakt "rosnącą konkurencją ze strony większych graczy", a także "brakiem rozbudowanej sieci dystrybucji". Te dwa czynniki mają powodować spadek liczby klientów korzystających z usług polskiego telekomu. Firma nie ujawniła liczby swoich klientów, ale jej przychody spadają już od kilku lat - w 2017 r. wyniosły one 971,7 tys. zł, w 2018 r. 934,7 tys. zł, a w 2019 r. 875,4 tys. zł.

Rentowność spadła poniżej zera

Jak piszą Wirtualnemedia.pl, rentowność spółki w 2022 roku po raz pierwszy spadła poniżej zera. Na poziomie sprzedażowym jest to spadek z 37,1 tys. zł na plusie (w 2021 roku) do 68,1 tys. zł straty (w 2022 roku), a na operacyjnym z 34,6 tys. zł do -68,2 tys. zł. To pierwszy raz od kilku lat, gdy Polskie Sieci Cyfrowe odnotowują stratę. W poprzednich latach spółka mogła pochwalić się zarobkami na czysto w wysokości kilkudziesięciu lub nawet powyżej stu tys. zł (97,1 tys. zł w 2020 r., 93,4 tys. zł w 2019 r., 144 tys. zł w 2018 r. i 60,9 tys. zł w 2017 r.

Marka W Naszej Rodzinie działa w systemie pre-paid, a jej usługi świadczą Polskie Sieci Cyfrowe. Jako wirtualny operator nie posiada on własnych stacji bazowych i w pełni korzysta z nadajników przedsiębiorstwa Polkomtel (operator sieci Plus). Polskie Sieci Cyfrowe w 33 proc. należą do firmy Magna Polonia, w kolejnych 33 proc. do Bonum, a w 34 proc. do luksemburskiego holdingu SKOK. Marka W Naszej Rodzinie pojawiła się na rynku 3 grudnia 2011 roku (z okazji 20-lecia Radia Maryja).

Kiepskie wyniki odnotował również inny biznes powiązany z o. Tadeuszem Rydzykiem - Geotermia w Toruniu, która dostarcza ciepło mieszkańcom tego miasta. Przedsiębiorstwo odnotowało w 2022 roku rekordowy przychód ze sprzedaży w wysokości 9,41 mln zł (to ogromny wzrost z zaledwie 18 tys. zł w 2021 roku). Co ciekawe, jednocześnie spółka odnotowała stratę netto w wysokości aż 400 tys. zł.

Więcej o: