Nowa generacja samochodów elektrycznych już jest. Jeszcze bardziej oszczędny i zaawansowany

Samochód elektryczny o ponadprzeciętnym zasięgu, który zapewnia innowacyjne rozwiązania, wyciskając z napędu każdą kroplę energii? Tak, najnowsze dzieło francuskich inżynierów udowadnia, że elektryczna rewolucja osiągnęła zupełnie nowy poziom, dzięki przełomowemu modelowi.

Samochody elektryczne to wciąż dla wielu osób nowość. Rewolucja trwa jednak na tyle długo, że na rynek zaczynają trafiać samochody elektryczne nowej generacji. Jedną z firm, która wprowadza absolutną nowość, jest Renault.

Nowy Megane E-Tech elektryczny to samochód generacji 2.0, który można bez cienia wątpliwości nazwać otwarciem nowego rozdziału w branży motoryzacyjnej. Z jednej strony jest to bowiem model wyposażony w znacznie bardziej wydajny napęd, z drugiej pełen najnowocześniejszych technologii, które wpływają na poziom satysfakcji kierowcy i pasażerów. Megane E-Tech elektryczny jest też przełomowy pod jeszcze jednym względem. To mocny powrót ikony segmentu C, czyli samochodów kompaktowych.

fot. Renault, materiał promocyjny

Innowacja w innowacji. Ten napęd wyznacza trendy

Nowy Megane E-Tech elektryczny to samochód o wyjątkowym napędzie. Wersja z akumulatorem o pojemności 60 kWh ma zasięg wynoszący aż 450 km. Jedno ładowanie pozwoli więc dojechać np. z Warszawy do Sopotu i zostanie nam jeszcze grubo ponad 100 km na lokalne podróże. Wersja z akumulatorem o mocy 40 kWh również ma zasięg, który pozwoli na długie cieszenie się jazdą bez konieczności odwiedzania punktu ładowania – w tym przypadku na jednym ładowaniu przejechać można bowiem nawet 300 km.

Ładowanie pojazdu możliwe jest na kilka sposobów. Kierowcy mogą korzystać z domowego terminala Wallbox, specjalnego gniazda Green'Up, zwykłych domowych gniazdek, publicznych punktów standardowego i szybkiego ładowania. Czas „tankowania" nie jest też długi – do pokonania dystansu 50 km wystarczy nawet zaledwie ok. godziny (w przypadku Wallboxa) lub sześciu minut (w przypadku szybkiego ładowania).

Renault materiał promocyjnyRenault materiał promocyjny 

Co jest źródłem tak dobrych parametrów? To efekt zaawansowanych prac inżynierów Renault, którzy opracowali szereg technologii podnoszących efektywność. Nowy Megane E-Tech elektryczny korzysta z udoskonalonego, czteropoziomowego systemu odzyskiwania energii elektrycznej podczas hamowania. Kierowca ma kontrolę nad poziomem odzyskiwanej energii – odpowiednią opcję wybiera za pomocą skrzyni biegów.

Megane E-Tech elektryczny korzysta też z innowacyjnej technologii zarządzania energią cieplną. Odzyskuje ją zarówno z akumulatorów, jak i jednostki napędowej. W praktyce ciepło generowane przez podzespoły pojazdu może być skierowane do wnętrza kabiny.

Innowacje wspierające bezpieczeństwo. Technologie, które pokochasz

Nowy Megane E-Tech elektryczny pełen jest także innych innowacyjnych technologii. System wspomagania jazdy oparty jest na ośmiu inteligentnych rozwiązaniach. Kierowca może korzystać z widoku wstecznego wyświetlanego za pomocą kamery i ekranu w lusterku. Active Driver Assist pozwala łatwo dostosować się do zmiennych warunków drogowych – pomaga regulować prędkość na zakrętach, rondach, utrzymuje dystans od poprzedzającego nas pojazdu i dba o to, abyśmy nie przekroczyli osi jezdni czy pasa ruchu.

Megane E-Tech elektryczny został wyposażony w inteligentny regulator prędkości, który w jednych sytuacjach sam zwalnia, a w innych przyspiesza. Auto korzysta też z systemu wspomagania nagłego hamowana. Osobny system pozwala też dbać o to, by samochód nie przekraczał limitów prędkości. Technologii, z których korzystać może kierowca i pasażerowie, jest jednak więcej. System Full Auto Park pozwoli na bezpieczne zaparkowanie pojazdu nawet w ciasnych miejskich zaułkach. Samochód ostrzeże nas także, gdy otwarcie drzwi nie będzie bezpieczne.

RenaultRenault materiał promocyjny

Kompaktowy kształt oraz innowacyjne rozwiązania. Nowy Megane E-Tech elektryczny

Nowe dzieło francuskich projektantów zachwyca nie tylko innowacyjnym napędem. Wzrok przyciąga tu także dynamiczny kształt kompaktu. Aerodynamiczny kształt ze sportowym pazurem, świetnie zapowiada to, co możemy zobaczyć w środku. A wnętrze nowego Megane E-Tech elektrycznego uznać można za ikonę nowoczesnego stylu. Duży ekran za kierownicą wsparty olbrzymią dotykową konsolą z prawej strony czyni z samochodu prawdziwe multimedialne centrum komunikacji i rozrywki. To auto w pełni „kompatybilne" z nowoczesnym światem i współpracujące ze smartfonami. Jego zintegrowanie z naszym ekosystemem to kwestia kilku ruchów po dotykowym ekranie. Samochód wyposażono w innowacyjny ekran OpenR i nowy system multimedialny OpenR Link, opracowany wspólnie z Google i oparty na systemie operacyjnym Android Automotive. Dzięki temu profil każdego użytkownika może być połączony z jego osobistym kontem Google, co pozwala personalizować OpenR Link podobnie jak smartfon. Wbudowany asystent głosowy Google ułatwia korzystanie z nawigacji Google Maps czy sterowanie takimi funkcjami jak klimatyzacja lub system MULTI-SENSE. System oferuje również dostęp do katalogu aplikacji Google Play, co w połączeniu z funkcjami aplikacji My Renault zapewnia jeszcze większą interaktywność i proaktywność podczas codziennego użytkowania.

Pasażerowie docenią w nowym Megane E-Tech elektrycznym również przestrzeń. Wszystko dzięki wykorzystaniu nowej platformy CFM-EV. Pomimo napędu elektrycznego podłoga jest całkowicie płaska, a pojemność schowków czy ilość miejsca na nogi dla pasażerów zapewnia wygodną podróż.

RenaultRenault materiał promocyjny

Konstruktorzy Renault zadbali również o komfort akustyczny podczas jazdy dzięki innowacyjnemu, opatentowanemu systemowi Cocoon Effect Technology. Umieszczenie warstwy specjalnej pianki wygłuszającej między podłogą samochodu a akumulatorem w kabinie zapewniło efekt „ochronnego kokonu", pozwalający cieszyć się ciszą w kabinie, muzyką lub rozmową z innymi pasażerami, nawet na autostradzie.

W takich warunkach jeszcze większą uwagę zwraca zupełnie nowa jakość doznań muzycznych, którą oferuje system audio klasy premium zaprojektowany przez markę Harman Kardon. System o mocy 410 W ma dziewięć głośników: dwa tweetery z obu stron tablicy rozdzielczej, dwa woofery w panelach przednich drzwi, dwa tweetery i dwa woofery w panelach tylnych drzwi oraz głośnik basowy w bagażniku. Dzięki temu niezrównaną jakością dźwięku mogą cieszyć się wszyscy podróżujący, niezależnie od miejsca zajmowanego w samochodzie.

Dzieło francuskiego giganta to najlepszy dowód na to, że na nową odsłonę elektrycznej rewolucji warto było czekać. Megane E-Tech elektryczny pełen jest bowiem dojrzałych i przemyślanych rozwiązań.

RenaultRenault materiał promocyjny

Więcej o: