Zakup nowego samochodu nie jest łatwą decyzją. Pod uwagę bierzemy wiele czynników, które w ostateczności trudno rozpatrywać bez jednego z kluczowych parametrów: ceny. Nie chodzi wcale o to, by samochód był koniecznie najtańszy. Bardziej sensownym podejściem jest ocena oferty pod względem relacji jakości do ceny.
Jak znaleźć samochód, który będzie miał świetną relację jakości do ceny? Podpowiedzią mogą okazać się wyniki sprzedaży. Bo to one dowodzą, do jakich wniosków doszło setki tysięcy kierowców, którzy po licznych analizach i przemyśleniach zdecydowali się na jedną, konkretną markę.
O jaką markę chodzi? Producentem, który oferuje kierowcom świetne, nowoczesne, pełne innowacji samochody, ale nie za zbyt wygórowaną cenę, jest Dacia. Marka w pierwszym półroczu 2022 r. umocniła się na rynku. Znajduje się na podium w segmencie pojazdów dla klientów indywidualnych. Jej sprzedaż wzrosła o blisko 6 proc., co w praktyce oznacza, że pojazdy sygnowana znaną w całej Europie marką wybrało w ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku kilkaset tysięcy osób.
Klienci kojarzą markę Dacia głównie dzięki kilku niekwestionowanym hitom sprzedaży – modelowi Sandero, który w Europie nr 1 pozostaje od roku 2017 czy Duster, który bije rekordy na rynku SUV-ów. Oferta firmy jest jednak znacznie bogatsza. W salonach znajdziemy zarówno samochody osobowe,
SUV-y, auta rodzinne jak Jogger. Producent wyznacza też trendy na rynku samochodów elektrycznych – wprowadził do swojej oferty przełomową Dacię Spring.
Nowości w ofercie to nie wszystko. Zaglądając do salonu czy na stronę Dacii zobaczymy, że w ostatnim czasie coś wyraźnie się zmieniło. Pojazdy oferowane przez producenta zyskały na nowoczesności. Nowy emblemat i logotyp utrzymane w minimalistycznym, geometrycznym i dynamicznym stylu doskonale symbolizują charakter zmiany. Dacia stała się jeszcze nowocześniejsza, lepiej dostosowana do potrzeb klientów.
Skąd wzięła się ta zmiana? Co oznacza dla kierowców? Dlaczego na wybór marki Dacia warto zdecydować się właśnie teraz? O Dacii opowiada Grzegorz Zalewski, General Manager Dacia Brand EAST.
Grzegorz Zalewski, General Manager Dacia Brand EAST materiał promocyjny
Dacia to marka wyrazista i autentyczna, ale świat się zmienia, a Dacia wraz z nim. Dla klienta to po pierwsze ciekawe zmiany w ofercie produktowej. Nowy znak graficzny, który tworzą minimalistyczne litery D i C powiązane jak ogniwa łańcucha symbolizuje prostotę i solidność. Teraz pojawia się jednocześnie na wszystkich modelach marki, wraz z nową paletą kolorów, która odwołuje się do przyrody i otwartych przestrzeni. Nowa "outdorowa" stylistyka wyraża to, co dziś najważniejsze - bliską relację z otoczeniem i dzielenie się prostymi przyjemnościami z bliskimi.
Po drugie wraz z początkiem 2022 roku Dacia rozpoczęła wdrażanie nowej zewnętrznej identyfikacji wizualnej swoich punktów sprzedaży, a obecnie przyszła kolej na transformację wnętrz salonów. W ramach udoskonalania relacji z klientami unowocześniony zostanie w kontakt z marką zarówno przez Internet, jak i w salonach Dacii. Całość zostanie bardzo jasno oznakowana na każdym etapie procesu sprzedaży, a poszczególne strefy będą łatwo identyfikowalne. Klient będzie dokładnie wiedział, dokąd się kierować po wejściu do budynku, by trafić do wybranego działu obsługi. Sprzedawca będzie od teraz siedział przed dużym monitorem, umieszczonym obok niego, a nie naprzeciwko. Chodzi o to, by ułatwić komunikację z klientem i konfigurowanie samochodu oraz wzmacniać relację opartą na zaufaniu.
Za pomocą aplikacji z funkcją rozszerzonej rzeczywistości Dacia AR doradca ds. sprzedaży będzie mógł wzbogacić prezentację i pokazać klientowi model bądź wersję, której nie ma w salonie ekspozycyjnym. Będzie mógł wspólnie z klientem obejść samochód dookoła (w skali 1:1), robić zbliżenia poszczególnych elementów, a nawet wirtualnie zasiąść z nim w kabinie. To bardzo pomysłowe rozwiązanie, które pozwoli jeszcze lepiej odpowiedzieć na potrzeby klientów.
Dacia Duster niezmiennie cieszy się dużą popularnością na polskim rynku. Ten praktyczny i funkcjonalny SUV jest obecnie w Polsce liderem sprzedaży samochodów osobowych klientom indywidualnym i liderem w segmencie C SUV wśród tych klientów. Duster oferuje duże możliwości terenowe i doskonałe właściwości trakcyjne. Charakteryzują go wszechstronność zastosowań oraz przystępna cena. Przestronne wnętrze i liczne użyteczne schowki zapewniają duży komfort użytkowania. Niezależne badania pokazują, że Duster jest także mistrzem utrzymania wartości przy odsprzedaży i to niezależnie od segmentu rynku. Zresztą dotyczy to także innych modeli Dacii.
Dla Dacii ważne jest oferowanie samochodów, które nie mają zbędnych dodatków, ale za to idealnie trafiają w potrzeby klientów. Są to przede wszystkim solidne i niezawodne samochody, niezwykle wszechstronne w codziennym użytkowaniu, które jednocześnie umożliwiają wypady w plener.
Dacia jest jak niepokorny buntownik, który prezentuje inne podejście do samochodów, Dobrym przykładem jest nacisk na niskie spalanie. Wszystkie modele Dacii są oferowane w wersjach z fabryczną instalacją LPG. Ci, którzy używają samochodów wiedzą jaka jest różnica w cenie tego paliwa na stacji w porównaniu z benzyną czy dieslem. Montaż w fabryce zapewnia jakość i niezawodność układu. A dwa zbiorniki paliwa (benzyna + LPG) pozwalają na zasięg 1200 kilometrów !
W modelach Dacii pojawia się coraz więcej innowacyjnych rozwiązań, prostych, a jednocześnie bardzo przydatnych. Przykładem są możliwe do ustawienia w różnych konfiguracjach relingi dachowe, które po kilku ruchach klucza przekształcają się w poprzeczki dachowe, pozwalające na przewóz różnego rodzaju ładunków na dachu.
Dzięki prostemu, efektywnemu i ekonomicznemu podejściu marki Dacia opartemu na koncepcji BYOD (ang. Bring-Your-Own-Device – "przynieś własne urządzenie") możliwa jest pełna integracja smartfona z deską rozdzielczą oraz komputerem pokładowym i uczynienie z niego centrum rozrywki i nawigacji.
Tegoroczne wyniki sprzedaży w Europie i w Polsce są znakomite. Na rynku stale rosnących cen nasza oferta wyróżnia się np. znakomitym stosunkiem ceny do jakości i niezłą dostępnością produktów, dzięki wzorowej logistyce i planowaniu. W pierwszym półroczu 2022 w Polsce udział Dacii w segmencie sprzedaży samochodów osobowych wzrósł o 0,55 proc., osiągając 4,65 proc. w porównaniu z pierwszą połową 2021 r. Z udziałem 8,5 proc. (wzrost o 1,2pts) Dacia zajęła 3 miejsce na podium najlepiej sprzedających się marek do klientów indywidualnych. Całkowicie nowa Dacia Jogger, wykorzystuje swoje wyjątkowe atuty na rynku z ponad 65-procentowym udziałem w sprzedaży wersji 7-osobowych i 80-procentowym udziałem w sprzedaży silników dwupaliwowych benzyna-LPG (ECO-G).
Dacia Materiał promocyjny
Dacia jest Eco-smart, ekonomiczna i ekologiczna. Zastosowanie sprawdzonych technologii, a więc tańszych dla klienta, pozwala uniknąć opracowywania nowych podzespołów. Jest to możliwe dzięki platformie podłogowej CMF-B. Eliminacja zbędnych dodatków, zarówno technologicznych, jak i „kosmetycznych", pozwala zmniejszyć masę samochodu, a tym samym zużycie paliwa. To dobra wiadomość i dla portfela właścicieli, i dla planety. Jogger jest o 300 kg lżejszy od siedmioosobowych modeli najważniejszych konkurencyjnych marek. Priorytetem dla Dacii jest zwiększenie wykorzystania materiałów pochodzących z recyklingu. Obecnie 12 proc. tworzyw stosowanych w Dusterze pochodzi z recyklingu – znacznie więcej niż wynosi średnia wartość dla nowych samochodów na rynku europejskim. I tu znowu łączymy interes klienta z interesem planety. Docelowo 20 proc. tworzyw sztucznych w nowej generacji Dustera będzie pochodziło z odzysku. Ekologia przejawia się to także stopniowej rezygnacji z niektórych materiałów, m. in. chromu w elementach ozdobnych czy skór zwierzęcych, których marka nie stosuje już od kilku lat.
Dacia Materiał promocyjny
Dacia ma już samochód elektryczny – Dacia Spring, miejski samochód o wyglądzie SUV-a, z napędem w 100 proc. elektrycznym i przystępnym dla szerokiego grona klientów. Łatwość użytkowania i ładowania oraz zasięg w mieście do 305 km (w cyklu miejskim WLTP, 230 km w cyklu mieszanym WLTP) sprawiają, że jest to odpowiedni środek transportu dla większości Europejczyków pokonujących średnio ok. 30 km dziennie. W Polsce właśnie przyjęliśmy tysięczne zamówienie na ten model !
Po najbardziej przystępnym cenowo modelu 7-sosbowym na rynku, wprowadzonym w tym roku modelu Jogger, w przyszłym planujemy jego hybrydową wersję HEV !
Nowe trendy ujawnia także najnowszy concept Manifesto, niektóre z nich są bardzo oryginalne, ale idą w parze z nową outdoorową filozofia marki:
Jak widać, Dacia znalazła świetny sposób, by nie tylko utrzymać pozycję lidera w Europie i stać się jedną z ulubionych marek Polaków. Samochody spod znaku Dacia przy zachowaniu rewelacyjnej relacji jakości do ceny spełniają rzeczywiste potrzeby klientów. Są solidne, nowoczesne, uniwersalne. Bez wątpienia ekonomiczne w użytkowaniu i proekologiczne. W nowej oprawie są uosobieniem nowoczesnego stylu, który nadąża za zmieniającym się światem. Warto więc skorzystać z efektów całych dekad rozwoju już dziś.