Ideą tegorocznej konferencji jest przedstawienie spektrum możliwości działań marketingowych w obszarze gamingu i esportu, które pojawiły się w post pandemicznej rzeczywistości. Przybliżymy również tematykę metaverse, która od lat obecna jest w obszarze gier, lecz do tej pory jej potencjał nie był mocno eksploatowany. Gaming daje wiele możliwości interakcji z grupą graczy, która pod względem demograficznym jest mocno zróżnicowana, a odpowiednio dobrane narzędzia pozwalają na bardzo precyzyjne jej targetowanie. Ponadto na tegorocznym spotkaniu pojawią się wystąpienia związane z influencerami gamingowymi, zaprezentujemy też narzędzia i mechanizmy sterujące esportem i gamingiem.
Podczas wydarzenia:
Dowiesz się, dlaczego na influencerów gamingowych powinno patrzeć się szerzej i wykorzystywać ich potencjał w budowaniu komunikacji marek oraz czym jest influencer whitelisting.
Zobaczysz, że koncepcja metaverse od lat jest obecna w grach wideo, a jego użytkownicy mają wiele wspólnego z graczami. Grupy te znacząco się pokrywają, a wynikający z tego potencjał można wykorzystać w działaniach marketingowych.
Poznasz, możliwości jakie daje sponsoring podczas wydarzeń w obszarze gamingu i esportu.
Nauczysz się, jak skutecznie łączyć marki z gamingiem oraz gaming z markami tak, by spotkało się to z pozytywnym odbiorem społeczności.
- Szalenie cieszę się, że kolejna edycja gamingowego IAB HowTo odbędzie się już we wrześniu. Ten pasjonujący świat nieustannie się zmienia i transformuje. Dzięki temu, cały czas podsuwa zarówno agencjom specjalizującym się w gamingu, jak i marketerom, ogromne spektrum możliwości i narzędzi, by wykorzystywać go do crossowania marek. Najbliższa gamingowa edycja IAB HowTo, to kolejne już wydarzenie o tej tematyce, a prelegenci wciąż mają wiele do przekazania. Jestem przekonana, że tegoroczna konferencja będzie ciekawa zarówno dla weteranów, jak i dla osób, które wejście w gaming mają dopiero przed sobą - mówi Justyna Oracz, WE!RE FANTASY, szefowa Grupy Roboczej IAB Gry i Esport.
Gwarancją wysokiego poziomu merytorycznego wydarzenia jest starannie dobrane grono prelegentów. Wśród występujących podczas konferencji ekspertów znajdują się, między innymi: Karolina Bąkowska, GoldenSubmarine; Justyna Oracz, WE!RE FANTASY; Tomasz Przeździecki, _game changer; Jakub Kozłowski, WE!RE FANTASY; Piotr Bombol, Gameset; Karolina Diakowska, GAM3RS X; Kamil Górecki, Fantasyexpo; Rafał Karwowski, Wavemaker; Konrad Szerszeński, Wavemaker; Marcin Klimczak, MediaCom Warszawa; Jarosław Śmietana, ESPORT SPOT; Jacek Jankowski, Wirtualna Polska Media; Patryk Stec, Sport.pl, Agora; Jakub Mihilewicz, Reprise; Paweł Modzelewski, HT NFT Gallery; Xawery Konarski, Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy.
Wydarzenie adresowane jest w szczególności do marketerów, specjalistów komunikacji, brand managerów, którzy szukają sposobu komunikacji ich marek poprzez gaming. Do udziału zapraszamy także pasjonatów gamingu i esportu oraz osoby, które chcą lepiej poznać ten fascynujący świat.
Wydarzenie organizowane jest w ramach cyklu IAB HowTo – wydarzeń inicjowanych przez członków grup roboczych działających przy IAB Polska. Ich celem jest chęć dzielenia się wiedzą i doświadczeniem, prezentacja najnowszych i najlepszych praktyk przez ekspertów, którzy na co dzień zajmują się zagadnieniami z zakresu reklamy internetowej.
Sponsor konferencji: ESPORT SPOT
Patroni medialni: Wirtualna Polska, Nowy Marketing, gazeta.pl, Marketing przy kawie
Współpraca: Newspoint, Havas Media Group
Więcej informacji: https://howto.iab.org.pl/gaming-2022/
O IAB Polska
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska jest organizacją zrzeszającą 240 najważniejszych firm polskiego rynku internetowego, w tym największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe, agencje interaktywne, firmy technologiczne oraz reklamodawców. Jego głównym celem jest szeroko pojęta edukacja rynku w zakresie wykorzystania internetu jako skutecznego narzędzia prowadzenia biznesu i komunikacji marketingowej. Propaguje skuteczne rozwiązania e-marketingowe i reklamowe, oraz tworzy, prezentuje i wdraża branżowe standardy jakościowe. Przygotowuje raporty, badania rynku online i poradniki, m.in. Raport Strategiczny czy AdEx, którego wyniki są bazą analiz wydatków reklamowych. Jest organizatorem konferencji (Forum IAB, IAB HowTo), konkursów (MIXX Awards), warsztatów i szkoleń (Akademia DIMAQ). Jednym z flagowych projektów IAB Polska jest DIMAQ – standard kompetencji oraz program certyfikujący wiedzę z dziedziny e-marketingu.