Lidl wprowadza "wielokrotkę". Nowa reklamówka podlega w 100 proc. recyklingowi

Lidl dalej stara się realizować swój plan ograniczenia plastiku. Ma w tym pomóc nowa reklamówką, która podlega w 100 proc. recyklingowi. Sama wielokrotka jest w 4/5 wykonana z materiałów z odzysku.
Zobacz wideo

Lidl wdraża strategię REset Plastic, która obowiązuje także w Kauflandzie, mającym tego samego właściciela, grupę Schwarz. W jej ramach Lidl m.in. planuje ograniczyć użycie plastiku w opakowaniach swoich produktów o 20 proc. do 2025 roku. Kolejny krokiem są nowe reklamówki, które podlegają recyklingowi, podają Wirtualne Media.

Robiąc zakupy spożywcze korzystamy z toreb zazwyczaj od kilkunastu do kilkudziesięciu minut, zatem cykl życia produktu jest bardzo krótki. W ciągu roku w dalszym ciągu każdy z nas zużywa średnio 250-300 toreb – to ogromna ilość plastiku. Korzystając z toreb wiele razy jesteśmy w stanie znacznie ograniczyć jego wolumen. Lidl Polska już eliminuje plastik w opakowaniach produktów marek własnych oraz pracuje nad tym aby wszystkie te opakowania nadawały się do recyklingu. Kolejnym, istotnym krokiem są właśnie zmiany w zakresie toreb na zakupy. Wybierając torby na zakupy wielokrotnego użytku z certyfikatem Blue Angel mamy pewność, że są one wyprodukowane z poszanowaniem środowiska naturalnego, z surowców pochodzących w 80 proc. z recyclingu, a w kolejnym kroku w pełni nadające się do recyclingu. Pamiętajmy, by dokonywać świadomych wyborów i by „wielkorotki” towarzyszyły nam zawsze podczas robienia zakupów 

- komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communication w Lidl Polska.

Wielokrotka LidlaWielokrotka Lidla fot. Lidl

Wielokrotka to świetny ruch, ale nie wystarczający. Używamy zdecydowanie za dużo plastikowych reklamówek

Wprowadzenie wielokrotki pozwoli Lidlowi zaoszczędzić do 2 tys. ton plastiku w ciągu roku. To jednak tylko kropla w morzu potrzeb. Te 250-300 toreb jakie średnio w ciągu roku zużywają Polacy, to olbrzymia liczba. Ich zużycie miała ograniczyć oplata recyklingowa, ale nie wydaje się to skuteczny pomysł. Reklamówki zdrożały, a Polacy wciąż kupują je na potęgę. Żeby odwrócić ten trend, potrzebna jest zmiana przyzwyczajeń. Niemcy w ciągu trzech lat ograniczyli zużycie foliówek aż o 2/3, informuje INN Poland. W 2018 przeciętnie Niemiec zużywał zaledwie 24 reklamówki. Przepaść. Minister Środowiska naszych zachodnich sąsiadów chce w ogóle zakazać jednorazowych plastikowych toreb, a za złamanie zakazu miałaby grozić kara w wysokości nawet 100 tys. euro. Unia Europejska z kolei wyznaczyła na 2025 cel zużycia reklamówek do 40 sztuk na osobę. Jeśli szybko nie wprowadzimy zmian, ten pułap będzie nam bardzo ciężko osiągnąć w bezbolesny sposób. 

Więcej o:
Komentarze (30)
Lidl wprowadza "wielokrotkę". Nowa reklamówka podlega w 100 proc. recyklingowi
Zaloguj się
  • Jan Kot

    Oceniono 11 razy 11

    Kiedy będzie można w każdym markecie i dyskoncie zwracać plastikowe butelki. Tak jest w cywilizowanym świecie.

  • dante_waw

    Oceniono 11 razy 9

    Czy juz przyjmuja szklane butelki zwrotne?? Czy promuja wlasne nietypowe pojemnosci?? Wtedy mozemy porozmawiac o byciu eko lub nie...

  • kostuha

    Oceniono 7 razy 5

    Co za cyniczna banda hipokrytów w tym Llidlu a gazeta jeszcze te tanie sztuczki wykorzystuje do reklamy tych śmieciarzy.
    Kiedy w Lidlu będzie można oddać butelkę po piwie? Dlaczego ta hołota sprzedaje alkohol tylko w opakowaniach bez zwrotnych, kiedy szkło może być wykorzystane nawet 25 razy.
    Ale reklamówki z recyklingu mają, albo słomki ze sprzedaży wycofali. A ile foli jest na 4 paku piwa w puszce? Tylec co zwykły Janusz słomek zużyje przez dekadę swojego życia. Plastiku nie sprzedają, jednorazowych sztuców.
    Palący problem.
    5 plastrów wędlinyczy sera pakują na plastikowej tacy gdzie zmieściło by się jej 0,5 kg no ale niech klient myśli że dbają o ekologię i że kupuje dużo.

    Na początek trzeba piwo sprzedawać w standardowych butelkach- dwa wzory 0,5l i 0,3 l. Każdy dyskont, każda sieciówka ma obowiązek skupować każdą ilość takich butelek-no chyba że nie sprzedaje alkoholu wcale. Z czasem nakaz przesunąć na mniejsze sklepy.
    Jak butelka nie pasuje do wzoru to opłata recyklingowa 10 zł od sztuki

    Butelki PET powinni skupować ci co je wyprodukowali- na początek giganci jak Coca-Cola, Potem mniejsze firmy. Wprowadziłeś na rynek 30 mln PET- skup tyle samo pustych i je przerób/zutylizuj.

  • czerski.fake

    Oceniono 12 razy 4

    REset Plastic a sam lidl zalewa nas paczkowaną żywnością na potęgę... koń by się usrał

  • striepo

    Oceniono 2 razy 2

    Jak to jest, że butelka 0,5 l jest zwrotna a 0,6 i 0,3 już nie?
    jakieś inne szkło czy co?

  • niktwazny126

    Oceniono 8 razy 2

    Zawsze mam w bagażniku torby zakupowe szmaciane. Robię zakupy, piorę, prasuję, korzystam. Tego się trzeba nauczyć. Do warzywniaka z własnym słoikiem na ogórki czy kapustę. Ale zamiast mleka w woreczku czy kartonie czy plastikowej butelce wolę w szkle, z możliwością zwrotu. A jak widzę pojednymczego zafoliowanego banana czy obraną i wyfiletowaną mandarynkę w foliowej koszulce czy jedną zafoliowaną paprykę, to nóż mi sie otwiera.

  • martinnoo

    Oceniono 1 raz 1

    Zawsze używam jednorazówek na śmieci. Może to mało EKO, ale cykl życia takiej torby wydłuża się dwukrotnie a to już coś :)

  • zdzisiek66

    Oceniono 1 raz 1

    Lidl, podobnie jak wiele innych "proekologicznych" firm, jest dobry w pozorowaniu działań.
    W ogóle Niemcy są w tym świetni.
    A prawda jest taka, że jeśli chodzi o foliówki, to Polska jest 30 lat za Murzynami, a Niemcy 27 lat.
    W takiej np. Kenii od kilku lat nie ma w użyciu żadnych torebek foliowych. Żadnych. Owszem, bywa to chwilami niewygodne, ale naprawdę da się w rzeczywistości bezfoliówkowej żyć i robić zakupy.

  • mmagi

    Oceniono 1 raz 1

    z logo Lidla pwinny być za darmo bo za reklamowanie czegokolwiek się płaci,dlaczego miałą bym uzywać taka torbę i jeszcze za nia płacić?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX