Pierwsze kapsułki wykonane z aluminium pochodzącego w 80% z odzysku zawierają kawę Master Origins Colombia i od lipca są dostępne w Polsce! Nowy skład tych kapsułek zużywa 9,2% mniej aluminium na jedną kapsułkę, a ona sama jest o 8% lżejsza. Zastosowanie aluminium pochodzącego z recyklingu i cieńszego stopu zmniejsza również ślad węglowy kapsułek Master Origin Colombia o 19%. Do końca 2021 roku oferta Nespresso będzie zawierała wyłącznie kawy w kapsułkach wykonanych z przetworzonego aluminium, a wszystkie ekspresy będą sprzedawane w nowych opakowaniach – również pochodzących z recyklingu i nadających się w pełni do ponownego przetworzenia.
Kapsułka wykonana w 80% z aluminium z recyklingu Nespresso
Dzięki tym nowym inicjatywom Nespresso robi kolejny krok w kierunku modelu biznesowego opartego na gospodarce o obiegu zamkniętym. Będziemy nadal pracować nad zwiększeniem zawartości przetworzonego aluminium w produkcji kapsułek z kawą oraz zwiększać współczynnik recyklingu zużytych kapsułek, w czym kluczowe jest zaangażowanie naszych klientów
- zapewnia Jérôme Pérez, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju Nespresso.
W krótkim terminie największa zmiana będzie polegała na zmniejszeniu ilości wykorzystywanego aluminium niepochodzącego z recyklingu w produkcji kapsułek Nespresso. W dłuższym okresie firma ma nadzieję, że jej działania informacyjne, a także sama produkcja kapsułek z wykorzystaniem aluminium z recyklingu przyczynią się do znacznego zwiększenia liczby oddawanych do recyklingu kapsułek przez klientów.
Dodatkowo Nespresso już dzisiaj ogłasza, że do 2022 roku każda filiżanka kawy tej marki, zarówno parzona w zaciszu własnego domu, jak i w restauracjach czy biurach będzie neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla, również dzięki wykorzystaniu aluminium z recyklingu do produkcji nowych kapsułek!
Zmiana klimatu jest rzeczywistością, a nasza przyszłość zależy od tego, czy pójdziemy dalej i szybciej w naszych zobowiązaniach w kwestii zrównoważonego rozwoju. Dlatego przyspieszamy nasze działania, by już w 2022 roku zaoferować naszym konsumentom filiżankę kawy z neutralnym śladem węglowym
- tłumaczy Dyrektor Generalny Nespresso, Guillaume Le Cunff
Dostarczanie wysokiej jakości kawy wiąże się z odpowiedzialnością, którą Nespresso ponosi zarówno wobec konsumentów, jak i środowiska. Od 2014 roku firma zainwestowała ponad 185 milionów CHF (około 765 mln PLN) w swoje programy recyklingu na całym świecie, posiadając ponad 100 tysięcy punktów odbioru w 53 krajach, gdzie 91% klientów marki ma dostęp do możliwości recyklingu.
To proste! Wystarczy zanieść je do jednego z butików Nespresso lub przekazać kurierowi podczas odbioru swojego zamówienia złożonego w sklepie online.
Aby dostarczać wyjątkową kawę w odpowiedzialny sposób, Nespresso od lat angażuje się w projekty związane ze zrównoważonym rozwojem i prowadzi odpowiednie działania na wszystkich etapach swojego biznesu. To m.in. program AAA Sustainable Quality, The Positive Cup, czy partnerstwa z organizacjami Fairtrade oraz Rainforest Alliance. Prężnie rozwijający się program recyklingu również należy do marki Nespresso, która osiągnęła 30-procentowy współczynnik globalnego recyklingu i będzie kontynuować prace nad jego zwiększaniem. Wypuszczenie na rynek pierwszych kapsułek wyprodukowanych w 80% z przetworzonego aluminium jest kolejnym krokiem marki w stronę cyrkularnego biznesu.