Karün - "Najbardziej zrównoważona marka okularów" prezentuje oprawki stworzone z sieci rybackich

Po ubiegłorocznej premierze kolekcji biodegradowalnych okularów, w salonach Vision Express zagościła nowa zrównoważona marka - Karün. Współpraca ta zaowocowała wprowadzeniem na polski rynek oprawek łączących w sobie zróżnicowane wzornictwo oraz wykorzystanie materiałów z odzysku.

Zrównoważona produkcja okularów

Marka Karün, wyróżniona przez magazyn Global Brands tytułem "Najbardziej zrównoważonej marki okularów", zbudowała łańcuch swoich wartości firmowych wokół gospodarki obiegu zamkniętego, opierając się głównie na współpracy z lokalnymi społecznościami wiejskimi z Patagonii. Ich „długowieczne" okulary są wykonywane z Econyl®, czyli nylonu pochodzącego z recyklingu sieci rybackich oraz innych odpadów: metali czy tworzyw sztucznych, wyrzucanych w tej części świata. Obecnie marka robi kolejny krok w stronę zrównoważonego rozwoju, wprowadzając system oznakowania ekologicznego oraz możliwość śledzenia pochodzenia każdego produktu ze swojej oferty.

Karün Vision ExpressKarün Vision Express materiał reklamowy partnera

Wyraź siebie w stylu eko

Nowa, przełomowa kolekcja okularów przeciwsłonecznych marki Karün jest dostępna w ramach kampanii "Wear What You Stand For", wyłącznie w salonach oraz sklepie online Vision Express. Przesłaniem akcji ma być zachęta odbiorców do wyboru i noszenia tego, co najlepiej opisuje ich osobiste wartości wyznawane w czasach, w których kluczowym staje się temat zrównoważonego rozwoju.

Marki po raz pierwszy zaprezentowały nową kolekcję okularów przeciwsłonecznych, zaprojektowaną wraz z hollywoodzką aktorką i aktywistką - Shailene Woodley. Gwiazda na nowo zinterpretowała klasyczne modele oprawek znanych z lat 60. i 70., wzbogacając je o akcent zrównoważonego rozwoju. Kolekcja ta składa się z bardziej awangardowych projektów, będących formą zabawy z ostrzejszymi liniami oraz nowymi kryształowymi kolorami okularów.

"Wear What You Stand For" oznacza traktowanie mody, naszych codziennych ubrań czy akcesoriów jako narzędzi do wyrażania siebie i działania na rzecz wspólnych celów - wyjaśnia Shailene Woodley, hollywoodzka aktorka i działaczka na rzecz ochrony środowiska.

Polacy wybierają modę odpowiedzialną

Wprowadzenie do oferty nowej kolekcji okularów Karün to odpowiedź Vision Express na coraz większe przywiązanie Polek i Polaków do mody odpowiedzialnej. Jak wynika z ogólnopolskiego badania przeprowadzonego na zlecenie marki*, aż 67 proc. osób w wieku między 16 a 34 r.ż. stara się wybierać produkty modowe, których produkcja uwzględnia zarówno standardy ekologiczne, jak i społeczne. Obecnie niemal 50 proc. z nich postrzega branżę modową za jedną z najbardziej zanieczyszczających środowisko. A co ważne, za rosnącą świadomością społeczeństwa idą też zmiany w zachowaniu i wyborach konsumenckich - co drugi badany wskazuje, że chętnie sięga po ubrania i akcesoria wyprodukowane z materiałów poddanych recyklingowi.

Cieszy nas coraz większe znaczenie produktów modowych wytwarzanych zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju. Vision Express z optymizmem patrzy na nowe trendy, w których dużą rolę odgrywają standardy ekologiczne i wartości społeczne. Ponadto, wraz z premierą innowacyjnej kolekcji okularów przeciwsłonecznych marki Karün, potwierdzone zostało to, że materiał po recyklingu może wyglądać bardzo dobrze. Od pewnego czasu obserwujemy, że to nowy trend w wielu obszarach fashion - zaznacza Andrzej Dalkowski, Dyrektor Marketingu Vision Express.

Karün Vision ExpressKarün Vision Express materiał reklamowy partnera

*Badanie zostało przeprowadzone w dniach 1-4 kwietnia 2022 r. przez Grupę IQS na zlecenie Vision Express, na próbie 300 mieszkańców Polski w wieku od 16 do 34 r.ż.