Druga Ziemia? Teleskop Keplera pomógł wykryć planetę łudząco podobną do naszej

Podczas analizy archiwalnych danych zebranych przez teleskop Keplera naukowcy odkryli egzoplanetę o rozmiarach Ziemi. Na jej powierzchni może występować woda.

Jak podaje NASA, analizowane dane pochodzą z misji zakończonej przez teleskop Keplera w 2018 roku. Interesujące odkrycie w postaci egzoplanety Kepler-1649c zostało opublikowane dopiero teraz, gdyż pierwotnie algorytmy nie wykryły jej.

Zobacz wideo Najlepsze aplikacje dla zainteresowanych kosmosem

Ziemia 2.0.? Naukowcy odkryli egzoplanetę łudząco podobną do naszej

Według analizy danych oddalona o 300 lat świetlnych planeta jest bardzo podobna do Ziemi. Jej powierzchnia odpowiada 1,06 powierzchni naszej planety. Naukowcy zwracają również uwagę na to, że krąży ona wokół swojej gwiazdy (czerwonego karła), a ilość promieniowania świetlnego to 75 proc. tego, co otrzymuje Ziemia od Słońca. Dzięki temu temperatura, która na niej panuje, również może być podobna do tej, którą odczuwamy na Ziemi. Dodatkowo na powierzchni Kepler-1649c prawdopodobnie znajduje się woda w stanie ciekłym.

Jak dotąd badacze nie byli w stanie określić składu atmosfery planety, co również może mieć wpływ na temperaturę, która na niej panuje. Fenomen Kepler-1649c polega na tym, że żadna z odkrytych dotychczas planet nie jest podobna do Ziemi pod tyloma względami. - Ten intrygujący, odległy świat daje nam nadzieję na to, że druga Ziemia czai się gdzieś tam, między gwiazdami, czekając na odkrycie - tłumaczy Thomas Zurbuchen, zastępca administratora Dyrekcji Misji Naukowych NASA.

Teleskop Keplera rozpoczął misję w 2009 roku, a zakończył po dziewięciu latach. Koszt misji szacowany jest na prawie 600 mln dol. O skali najnowszego odkrycia niechaj świadczy fakt, że dzięki Keplerowi badacze odkryli około 2000 różnych egzoplanet, z których właśnie Kepler-1649c najbardziej przypomina Ziemię. Egzoplanety to planety znajdujące się w innych niż nasz układach planetarnych (krążąca wokół innej gwiazdy lub gwiazd).

Druga Ziemia? Teleskop Keplera pomógł wykryć planetę łudząco podobną do naszej
  • ps11111ps

300 lat świetlnych... Komunikacja z nimi jest lekko utrudniona. Gadalibyśmy jak dwóch alzheimerów
    - My mieszkańcy Ziemi witamy Was gorąco. Jak się nazywacie? U nas właśnei panuje koronawirus
    (300 lat później)
    - My nazywamy się Qwertyrianie. Czy koronawirus nadal jest waszym Panem i Władcą?
    - Jacy Qwertianie? A kto to jest koronawirus, nie znamy gościa
    (300 lat później)
    - Qwertianie? Stąd wiecie o istnieniu tej starodawnej cywilizacji, ktora wyginęła kilkaset lat temu? Jaki koronawirus. Jakiego gościa
    - My coś wiemy? Ale co?

• metaxo

Ogłaszam zbiórkę na budowę pierwszej świątyni katolickiej na tej planecie. Podaję nr konta: 77 8888 ....

• racionalist

Cholera, odkrywamy planety odlegle o 300 i wiecej lat swietlnych, a w dalszym ciagu nie mozemy zbudowac bazy na ksiezycu.

• starszy-65

Uważam, że druga ziemia nie jest nam potrzebna bo nigdy do niej nie dolecimy a nawet to ją tak zmarnujemy jak swoją obecną.

• Gregor Jablona

Pisaki macie swoją planetę hura !!!! Wiec możecie się pakować i zyicie sobie tam radośnie ze swoim guru Jarkko i proszę zabrać Tadzika z Torunia !!!!

• nessuno

No to zaraz złodziej pinokio i inne warchoły zaczną kombinować, jak kupić tam ziemię za psi grosz. Czarne sukienkowe warchoły też by nie pogardziły.

• maxthebrindle