Piraci kupują więcej

Najnowszy raport niemieckiego GfK Group, jednej z największych organizacji badania rynku, przynosi wyniki nie pasujące do długoletniej kampanii propagandowej firm medialnych: najbardziej zagorzali piraci okazali się też najwierniejszymi klientami wydawców.

Firma przeanalizowała zachowania użytkowników nielegalnego, nie istniejącego już serwisu kino.to. Okazało się, że "piraci" częściej chodzili do kina, także, na droższe, weekendowe pokazy i kupowali więcej płyt DVD.

Przedstawiciel Hauptverband Deutscher Filmtheater e.V, organizacji reprezentującej interesy niemieckich kin, stwierdził, że wynik, chociaż zaskakujący, zgadza się z nieoficjalnymi opiniami branży.

Wcześniejsze podobne badania dotyczące muzyki wskazywały, że o ile zaangażowani w sieciowe udostępnianie muzyki piraci rzadziej kupują fizyczne płyty, to wydają więcej pieniędzy na legalną muzykę kupowaną w sieci: 1/3 z nich częściej od przeciętnego użytkownika zapłaci za piosenkę lub cały album, a wszyscy częściej od przeciętnego użytkownika zapłacą za dostęp do internetowego strumienia ulubionych utworów.

Można przypuszczać, że eksplozja internetowego piractwa wynikała nie z niechęci ludzi do płacenia za muzykę, a z niedostępności muzyki w formie w jakiej słuchacze chcieli ją kupować.

Więcej o: