Czynników, które wpływają na podjęcie decyzji o dodaniu lub usunięciu ze swojego profilu znajomego, jest jak widać wiele.
W pierwszym przypadku dominują dwa aspekty: znajomość w prawdziwym świecie, a także posiadanie wspólnych znajomych z innymi użytkownikami. Zgodnie z wynikami sondażu, najrzadziej nasz wybór o dodaniu nowej osoby do wirtualnego grona przyjaciół determinowany jest przez liczbę jej znajomych.
Jeśli chodzi o usuwanie znajomych z profilu, najczęściej decydujemy się na taki krok w następstwie obraźliwych komentarzy skierowanych pod naszym adresem. Wirtualne znajomości zrywamy także stosunkowo często z tymi, których nie znamy dostatecznie dobrze, a także z osobami, które chcą nam coś sprzedać. Minimalny wpływ na usuwanie znajomych ma ich aktywność na profilu - to, że aktualizują go za często (bądź tylko okazjonalnie) i to, że dodają zbyt dużo znajomych.
Z infografiki dowiedzieć się też możemy, że przeciętny użytkownik Facebooka ma 130 znajomych (wpisujecie się w średnią?) oraz poznać cele, do jakich używają mediów społecznościowych mężczyźni, a do jakich kobiety. Płeć piękna korzysta z nich z reguły w ramach szeroko rozumianej kreatywnej twórczości, do zdobywania kuponów, polowania na promocje i wyrażania pozytywnych emocji. Mężczyźni częściej używają portali społecznościowych do szukania pracy, robienia kariery, randkowania i w celach biznesowych.
[via Nielsen ]