Zespół z Uniwersytetu Imienia Adama Mickiewicza w Poznaniu przygotował interaktywną powieść, "The Book of Elm", która próbuje na nowo pokazać książki w atrakcyjnym świetle i zachęcić do ich czytania. Projekt spotkał się z uznaniem jurorów i zapewnił im pierwsze miejsce, przed drużynami ze Słowacji i Filipin.
Cellardoor, UAM w Poznaniu
Cellardoor
To jednak nie koniec sukcesów Polaków w prestiżowym konkursie organizowanym przez Microsoft. Trzecie miejsce w kategorii Interoperability (Interoperacyjność) zdobył także zespół Demoscene Spirit, także z Poznania, za projekt Trident - system ostrzegania przed powodziami i pomaganiu w rozwiązywaniu powodowanych przez nie problemów.
W bardzo trudnej kategorii indywidualnej, IT Challenge (Technologie informatyczne), druga nagroda przypadła Błażejowi Matuszykowi z Politechniki Poznańskiej. Tu finał nie polegał na prezentacji projektu - był testem z praktycznych umiejętności w zakresie wdrażania oraz konfigurowania oprogramowania.
A tak w akcji prezentuje się zwycięski projekt - "The Book of Elm", gra przeglądarkowa w technologii Microsoft Silverlight:
Jak mówią sami studenci, stworzona przez nich historia:
Oferuje unikalne doświadczenie interakcji ze światem gry, za pomocą użycia cieni rzucanych przez obiekty umieszczone przed kamerą internetową lub kontrolowane na ekranie. Gracz steruje postacią Elma, który naprawia błędy popełnione przez ludzi. Gra została zbudowana na platformie Silverlight i działa z wykorzystaniem urządzeń multi-touch, dzięki czemu dostarcza użytkownikowi intuicyjnego interfejsu.
Gratulujemy sukcesu.
Imagine Cup jest największym na świecie konkursem technologicznym dla studentów. Wśród celów, które stawiają przed sobą organizatorzy jest m.in. wspieranie rozwoju naukowego, innowacyjności oraz przedsiębiorczości wśród młodych ludzi. Zadaniem uczestników jest rozwiązywanie kluczowych problemów stojących przed ludzkością. Organizowany przez firmę Microsoft od 2003 r. Imagine Cup uzyskał już rangę nieoficjalnej olimpiady w zakresie nowych technologii.
Innowatorzy, przedsiębiorcy i ludzie dobrej woli, którzy rywalizują podczas Imagine Cup zaprezentowali szerokie i inspirujące spektrum projektów, po raz kolejny podnosząc poprzeczkę w stosunku do poprzednich lat. Jesteśmy pod wrażeniem rozwiązań zaprezentowanych przez studentów, które skierowane są na realne problemy społeczne świata, chcemy także pomóc im także osiągnąć wyższy poziom zaawansowania technicznego, biznesowego jak i finansowego projektów.
- powiedział S. Somasegar z Microsoftu.
Tegoroczny finał odbywał w Lincoln Center w Nowym Jorku. Na gali wśród mówców znaleźli się m.in. Michael Bloomberg, burmistrz miasta i Eva Longoria, która poza aktorstwem zajmuje się również filantropią.
W najbardziej prestiżowej kategorii Software Design zwyciężył irlandzki zespół Team Hermes, twórcy systemu monitorującego samochody, który pozwala mierzyć kluczowe parametry ruchu, analizować je, by następnie ostrzegać zarówno kierowców jak i pasażerów w przypadku zagrożenia.
Mamy w Irlandii problem, tym problemem jest zbyt duża ilość śmiertelnych wypadków drogowych. Dzięki Microsoftowi i Imagine Cup mogliśmy razem znaleźć rozwiązanie tego problemu i potencjalnie uratować wiele ludzkich istnień.
- powiedział James McNamara ze zwycięskiego zespołu.
Technologia wykorzystuje przetwarzanie danych w chmurze obliczeniowej, systemy mobilne oraz techniki grywalizacji, by wpływać i poprawiać umiejętności prowadzących.