Tymczasem na Facebooku: ufny Orange zadaje pytanie [Aktualizacja]

Niektórych rzeczy w Internecie po prostu się nie robi. Na przykład nie zadaje się pytań otwartych na Facebooku. Zwłaszcza, jeśli jest się dużą firmą, która mogła - choćby przez przypadek - narazić się kilku klientom.

Na swoim fanpage'u na Facebooku Orange zadał pytanie otwarte swoim 330 tysiącom fanów

Czym zaskoczył Cię ostatnio Orange?

Obecnie pytanie zostało skomentowane ponad 800 razy i ponad 40 razy udostępnione dalej. Czym zaskakuje nas zaskakujące pytanie Orange?

Oczywiście odpowiedziami fanów, którzy - jak widać - nie zawsze pałają do marki ciepłymi uczuciami. Najciekawsze odpowiedzi, jakie pojawiają się w komentarzach to między innymi:

- słabym zasięgiem

- namawianiem do podpisania umowy na 3 lata w zamian za beznadziejny telefon

- natrętnymi telemarketerami

- chyba najbardziej tym wpisem. Nie trzeba być ekspertem od social media marketing, żeby stwierdzić, że to strzał w stopę

- SMS-em o 4 rano

Kreatywność fanów wydaje się być nieskończona. Orange stara się odpowiadać, ale robi to wklejając co kilkadziesiąt komentarzy tę samą formułkę "Drodzy, bardzo dziękujemy za Wasze opinie - zależy nam na ich wysłuchaniu. Mamy nadzieję, że część z Was udało nam się zaskoczyć pozytywnie. Pozdrawiamy". Choć i tak lepsze to, niż kasowanie niewygodnych komentarzy. Najwyraźniej w tym przypadku "efektu Streissand" nie będzie.

Aktualizacja

Poprosiliśmy o komentarz Katarzynę Iwaniuk, specjalistkę ds social media.

Orange, najwyraźniej nieświadomie, sprowokowało ogromną dyskusję klientów na temat jakości swoich usług. I nie jest to dyskusja dla Orange pochlebna. Przedstawiciel Orange próbował łagodzić sytuację i zapewniać, że uwagi klientów zostaną potraktowane poważnie. I pewnie wiele więcej w tej sytuacji zrobić już nie mógł. Nie podzielam głosów mówiących, że to wielkie fiasko. Największy test dopiero przed nami - czy choć cześć postulatów zostanie spełniona i w jaki sposób Orange poprowadzi komunikację o potencjalnych zmianach. To wbrew pozorom ogromna szansa dla Orange - nie tylko w social media, ale również, a może przede wszystkim jako usługodawcy. Mam nadzieję, że teraz Orange zachowa się dojrzale i udowodni, że rozumie, że w dobie social media to marki muszą dostosować się do potrzeb i oczekiwań klientów
Więcej o: