Aldi w Niemczech dotychczas miało bardzo mały asortyment produktów markowych, skupiając się głównie na marce własnej. Jednak wśród dyskontów od pewnego czasu obserwujemy zmianę tego trendu, co widać choćby w Polsce, gdzie coraz więcej produktów markowych oferują choćby Biedronka czy inny niemiecki potentat Lidl. Widząc te zmiany, Aldi podpisał kontrakt z Coca-Colą.
- Podpisaliśmy kontrakt z Aldi Północ i Aldi Południe - powiedział jeden z przedstawicieli amerykańskiego koncernu. Jak się okazuje, Aldi było ostatnią dużą siecią w Niemczech, która w ofercie nie miała produktów z pod znaku Coca-Cola.
Po pojawieniu się w niemieckiej prasie informacji o podpisaniu kontraktu pomiędzy niemieckim dyskonterem, a amerykańskim koncernem, Aldi zapowiedziało, że kolejnym krokiem w pozyskaniu markowych produktów będzie podpisanie kontraktu z firmą Nivea. Przedstawiciele firmy zaznaczyli, że pozyskanie producenta kosmetyków będzie priorytetem dla sieci.
Co to oznacza dla klientów? WirtschaftsWoche podkreśla, że w ten sposób dyskonterzy próbują pozyskać nowych klientów, a także zwiększyć przychody firmy. Jak uważają eksperci cytowani przez gazetę, samą ceną nie da już się pozyskiwać klientów. Konieczne jest pozyskiwanie markowych produktów.
Nazwa firmy pochodzi od skrótu nazwiska rodziny Albrecht i słowa Discount. Wszystko zaczęło się od dwóch braci, którzy przejęli po rodzicach przejęli sklep spożywczy i wkrótce zaczęli go rozwijać. W 1960 roku bracia podzielili rejony działania na dwie grupy - Aldi Nord i Aldi Süd. Obecnie sieć funkcjonuje w 15 krajach europejskich (m.in. w Austrii, Belgii, Danii, Francji, Wielkiej Brytanii, Portugalii czy Hiszpanii), a także w Stanach Zjednoczonych czy Australii.
Aldi działalność w Polsce rozpoczął w 2006 r.. Pierwsze osiem sklepów zostało otwarte równocześnie 25 lutego 2008 r. Siedziba polskiego oddziału Aldi mieści się w Chorzowie. Obecnie Aldi utrzymuje w całej Polsce ponad 70 sklepów.