Costa rusza z nowym projektem kawiarnianym w Polsce. W planach szybka ekspansja

Costa Ltd., która dwa lata temu przejęła sieć Coffeeheaven, wystartowała z nowym konceptem kawiarnianym będącym połączeniem obu marek - Costa by Coffeeheaven. Działające w Polsce 17 lokali Costa Coffee już zmieniło szyld i wystrój. Analogicznemu procesowi rebrandingu sukcesywnie poddane są wybrane kawiarnie Coffeeheaven w całej Polsce.

Do końca 2012 roku pod szyldem Costa by Coffeeheaven działać będzie około 30 kawiarni. - Planujemy co roku otwierać 20-30 nowych lokali. Będą wśród nich zarówno zupełnie nowe punkty, jak i kawiarnie dotychczas działające pod szyldem Coffeeheaven, które po procesie rebrandingu zostaną otwarte jako Costa by Coffeeheaven - mówi Dorota Szczerbicka, dyrektor marketingu CHI Polska, do której należy znana sieć kawiarni.

Procesowi rebrandingu towarzyszy nie tylko zmiana szyldu kawiarni, ale także samego menu, które połączy najchętniej wybierane produkty przez klientów obu lokali. Wszystkie kawiarnie przejdą też zmianę wystroju wnętrz, który zostanie przygotowany zgodnie z dwoma konceptami - Metro i Evolution. - Pierwsze zapewnia doskonałe otoczenie do spotkań prywatnych i biznesowych. To przestrzeń pełna wielkomiejskiej atmosfery. Styl ten będzie dominować w kawiarniach na lotniskach, na dworcach kolejowych, ale pasuje też do miejsc, w których przede wszystkim swoją ofertę marka kieruje do młodych, dynamicznych konsumentów kawy. W tej stylistyce urządzono już w Polsce wnętrze kawiarni na Krakowskim Przedmieściu przy Uniwersytecie Warszawskim i na dworcu kolejowym w Poznaniu - mówi Szczerbicka. Styl Evolution zawita do kawiarni mieszczących się w okolicach miejskich deptaków, np. na starówkach, w biurach, na osiedlach, w centrach handlowych. Przykładowe kawiarnie urządzone w tym stylu można znaleźć już przy Nowym Świecie czy Miodowej w Warszawie.

Dlaczego Costa by Coffeeheaven?

Marka Coffeeheaven w ciągu 12 lat istnienia na polskim rynku wypracowała silną pozycję. - Przez dwa lata od przejęcia Coffeeheaven przez Costa LTD rozpatrywaliśmy różne możliwości przyszłego rozwoju naszych marek. Doszliśmy do wniosku, że warto klientom ułatwić wybór i stworzyć markę kawiarni, która połączy to, co najlepsze z obu marek. Badania, jakie wspólnie przeprowadziliśmy z GFK Polonia latem 2012 roku, pokazały, że stworzona wspólnie z klientami nazwa Costa by Coffeeheaven postrzegana jest jako wiarygodna - mówi Szczerbicka.

Rebranding i wprowadzenie nowej marki na rynek to jednak proces kosztowny i długotrwały. Przedstawiciele firmy nie chcą zdradzić, ile może kosztować ich zmiana wystroju wszystkich kawiarni. - Rebranding to proces kosztowny i długotrwały, ale strategiczna analiza polskiego rynku kawy, który obecnie bardzo dynamicznie się rozwija, pozwala nam mieć pewność, że jest to dobra decyzja. W ciągu ostatnich dziesięciu lat konsumpcja kawy nad Wisłą wzrosła o 80 proc. Natomiast dane Euromonitor International są dla przyszłości polskiego sektora kawowego bardzo obiecujące - dodaje Szczerbicka. Dziś rynek kawy w Polsce wart jest 3,5 mld zł, a szacunki pokazują, że do 2015 roku jego wartość może wzrosnąć nawet do 5,3 mld zł. - Właśnie do 2015 roku zamierzamy prowadzić cały proces dynamicznego rozwoju marki Costa by Coffeeheaven, w tym bardzo ostrożny i konsultowany z klientami obu marek rebranding - podsumowuje Szczerbicka.

Więcej o: